Werken watermaatschappij veroorzaakt schade aan onze betegling rond het huis...

Gebruiker21
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Werken watermaatschappij veroorzaakt schade aan onze betegling rond het huis...

#1 , 09 jun 2016 11:02

Situatieschets:

Enkele maanden geleden komt de watermaatschappij werken uitvoeren aan een aansluiting bedoeld voor de buren. (Het gaat niet om het werkelijk aansluiten van de buren op het waternet. Voor de aansluiting, op de openbare weg / het voetpad, was er iets mis, waardoor er water lekte). De werken worden uitgevoerd, voetpad dichtgelegd, alles in orde. Vlak daarna merken we dat de opstaande boorstenen vande beteling rond ons huis beginnen te verzakken "richting" het aansluitpunt van de watermaaktschappij in het voetpad. De rest van onze beteling vertoont geen schade. Een goeie week later, begint er een put te ontstaan rond het aansluitpunt van de watermaatschappij. Het is voor ons nogal duidelijk dat de verzakking dus te maken heeft met die werken. Onze betegeling ligt er immers al jaren, en plots, na de werken van de watermaatschappij, verzakken enkele boorstenen, net op die plaats. OK, geen 100% sluitend bewijs dat het één met het ander te maken heeft, maar toch.

Wat is er al gebeurd?

- We hebben onze verzekering (met rechtsbijstand) ingelicht.
- We hebben foto's genomen van de put rond het aansluitpunt en onze schade (schade aan het voetpad is inmiddels door de watermaatschappij hersteld. Onze schade niet).
- We hebben een offerte voor de herstelling laten maken bij dezelfde firma die de plaatsing gedaan had. Deze bedraagt €1800 (de opstaande boorstenen zijn 50cm hoog, dus vrij duur per stuk, en ze zouden moeten vervangen worden).
- Onze verzekering heeft de watermaatschappij in gebreke gesteld en volgende week komt een expert en een tegenexpert onze schade bekijken.

Mijn vraag:

Wat is de kans dat ik mijn schade vergoed ga krijgen? Ik vrees een beetje dat het niet 100% aantoonbaar zijn dat het verzakken van de boorstenen het gevolg is van de werken, in mijn nadeel gaat spelen. De verzakking trad wel op vlak na de werken, net op die plaats, en ook het voetpad is verzakt na de werken. Maar gaat dit voldoende zijn om gelijk te krijgen? Uiteraard kan ik gewoon de expertises afwachten, maar ik zou graag de mening hier eens horen...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
sloeberken

#2 , 09 jun 2016 11:23

Het is niet te voorspellen wat de expert en tegenexpert gaan beslissen.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Gebruiker21
Topic Starter

#3 , 09 jun 2016 11:45

Het is niet te voorspellen wat de expert en tegenexpert gaan beslissen.
Pff, daar vrees ik ook voor. Niet het antwoord waar ik op gehoopt had, maar wel datgene wat ik zelf ook in gedachten had :? .
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Reclame

mava105

#4 , 09 jun 2016 11:54

. Deze bedraagt €1800 (de opstaande boorstenen zijn 50cm hoog, dus vrij duur per stuk, en ze zouden moeten vervangen worden).
...
Waarom zouden verzakte boorstenen moeten vervangen worden? Men kan ze toch gewoon wegnemen, de grond aanvullen en stabiliseren en de boordstenen terug plaatsen. Als de experten merken dat er te diep in hun zakken wordt gezeten, zou dit voor u nadelig kunnen uitvallen.

Gebruiker21
Topic Starter

#5 , 09 jun 2016 11:59

Waarom zouden verzakte boorstenen moeten vervangen worden? Men kan ze toch gewoon wegnemen, de grond aanvullen en stabiliseren en de boordstenen terug plaatsen.
Ik ben geen expert. Ik heb gewoon een offerte laten maken om de boel te herstellen. That's it. Hoe dit exact moet gebeuren, zal die firma wel beter weten dan ikzelf... Ik vermoed dat het opkuisen van die boorstenen (beton er afkappen die gebruikt is voor de ophoging van ons terras), duurder uitpakt dan twee nieuwe boordstenen...

Terug naar “Burgerlijke Aansprakelijkheid”