Waar kan ik die regels specifiek terugvinden?
Dat maakt dat je als consument maar tevreden moet zijn met een nieuwe deur met schendingen, ookal zijn die misschien klein, die dan wat worden opgelapt met een soort nagellak (van eenzelfde kleur maar bij uitdroging zie je toch nog een kleurverschil) en dat voor een bedrag van 3.500 EUR? Vind ik erg zuur.
Hieronder een overzicht met foto's van de schendingen.
Voor:
Locatie nr. 1
Locatie nr. 2
Locatie nr. 3
Locatie nr. 4
Locatie nr. 5
Na:
Locatie nr. 1
Locatie nr. 2
Locatie nr. 3
Locatie nr. 4
Locatie nr. 5
Op één van de foto's zien jullie ook de afwerking van het sleutelgat. Dit had er eigenlijk als volgt moeten uitzien:
Dit is de foto die wij hebben genomen op Batibouw en hebben getoond tijdens het verkoopsgesprek. Dit betrof een prototype die nog niet gekend was in het systeem. De verkoper heeft op dat moment nog naar de leverancier gebeld om te vragen of dit kon geproduceerd worden. Maarja, dat zijn allemaal geen directe bewijzen natuurlijk. Er werd niet expliciet gesproken over de afwerking van het sleutelgat.
De verkoper draait het naar ons: "dat we dat hadden moeten vermelden", maar wij kunnen het ook draaien naar hem "hij had het als competente verkoper ook eens kunnen vragen". Maarja, dat is allemaal blabla die er nu niet meer toe doet. Vingerwijzen helpt ons niet verder. We zullen allesinds onze conclusies trekken voor de vervanging van ons groot aantal raampartijen.
Trouwens, de schendingen (na herstel) op locatie 2, 3 en 5 zie je wel degelijk nog vanop 3 meter afstand. Er is een kleurverschil bij locatie 2 + het "blinkt" ook meer. Op locatie 3 is er nu een verdikking van de laag verf die erop ligt en locatie 5 is gewoon niet gedekt. Locatie 1 zie ik zelf nog, het stoort me, maarja dat zal de ene niet opvallen en de andere wel.