Ik krijg een gepeperde rekening van mijn telefoonoperator. Bij navraag zou ik een duur 0903 nummer hebben gebeld. Zij kunnen/willen mij niet doorgeven wie er achter dat nummer zit. Indien ik dit nummer wil bereiken (GSM) krijg ik een schrille toon als van een fax of modem. Ik had in die periode toegang tot internet via een klassieke Belgacom-lijn. (internet liep dus niet over mijn telefoonoperator) Ik ga er dus van uit dat indien ik die nummer via mijn PC had aangesproken dan die kosten van via Belgacom waren gefactureerd. Kortom ik heb hier de indruk dat er foutief werd gefactureerd of dat men er mij wil in luizen.
Ik had tevens een domiciliatie voor die operator en op vraag van die operator. Dat betalingsmiddel werd nooit gebruikt. Op die betwiste factuur krijg ik tenslotte een rappel waarvan het bedrag beduidend lager ligt dan het oorspronkelijke. Ik heb dat bedrag betaald. Nadien opnieuw een aanmaning voor het oorspronkelijke bedrag ? Op mijn vraag hoeveel ik nu exact moet betalen (e-mail) krijg ik geen enkele reactie. Nu meer dan 1 jaar later (en uiteraard ben ik geen klant meer na dit voorval) schrijft men mij aan via een gerechtsdeurwaarder en rekent men mij extra kosten aan. Wat raadt u mij aan te doen ? Ik heb ondertussen ook al een klacht lopen bij de ombudsdienst van het BIPT. Welke stappen kan ik verder zetten ? Of maak ik hier geen enkele kans en ben ik beter af om dit bedrag integraal (inclusief kosten) te betalen ? Dien ik mij daar zomaar bij neer te leggen ?