Afspraken vastzetten

Konijntje32
Topic Starter

Afspraken vastzetten

#1 , 29 mei 2016 21:38

Beste,

De vader van mijn kind heeft al meerdere malen een afspraak voor bvb de kapper, de tandarts en de oorarts vastgezet tijdens de momenten dat ze bij mij zijn. Ik moet dan opdraaien voor het bezoek en de kosten. Meestal betaalt hij na lang aandringen zijn deel. Maar dat is niet meteen mijn probleem. Vandaag kreeg ik mail dat de dochter komende woensdag op consultatie moet bij de oogarts voor eventueel een bril. Ook nu weer werd een afspraak vastgezet zonder mijn medeweten. Ik wist wel dat ze naar een oogarts ging moeten, maar hij ging daar wel voor kijken. Deze keer past het evenwel niet voor me en kan ik niet gaan. Mijn dochtertje heeft dan ook een verjaardagsfeestje. Hoe zit dit wettelijk in elkaar? Je kan toch zomaar niet de andere ouder opschepen met een bezoek aan de oogarts, tandarts en zo verder zonder af te spreken?

Alvast dank !

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
duma

#2 , 30 mei 2016 14:11

Wettelijk is daarvoor niets geregeld: eender wie wil, kan de telefoon nemen en ergens een afspraak vastleggen.
Neemt niet weg dat dit uiteraard niet de manier is om met zulke dingen om te gaan.
Laat hem simpelweg weten dat het zowel voor u als voor uw dochter niet mogelijk is om op die dag naar de oogarts te gaan. Maak hem duidelijk dat als hij de afspraak wil maken, u daar niets mee inzit, maar dat u wel voorstelt dat hij dat doet in de tijd dat jullie dochter bij hem is, aangezien hij uw agenda onmogelijk kan kennen. Dat u uiteraard uw financiële bijdrage, na aftrek van de terugbetaling van mutualiteit, wel zal leveren. Dat indien hij liever heeft dat u met de dochter gaat, dat ook geen probleem is, maar dat u de afspraak zelf wel zal maken, gezien hij geen zicht heeft op uw agenda. Dat hij op de afspraken die u maakt ook steeds welkom is, indien het hem past.

U hoeft niet naar de oogarts te bellen; u heeft de afspraak niet gemaakt.

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”