Niemand verplicht u van hier u prietpraat tentoon te spreiden. Voor de tweedemaal stel je hier dezelfde vraag, waarvan je weet welk antwoord je kan verwachten, om zo enkele leden te kunnen overdonderen met u eigenwijs denken.Tegenwoordig bestaat de helft van de forumbezoekers uit gedresseerde circusapen die hier hun nummertje komen opvoeren om te tonen wat ze (denken) te kunnen en wier begripsvermogen niet meer is dan een geconditioneerde reflex.
Dit is niet meer van toepassing. Die wet is aangepast in 2004. Tegenwoordig mag je iets kopen, de helft demonteren en dan beweren dat je het zo ontvangen hebt... De verkoper moet maar bewijzen dat dit niet zo is...Omdat ge zo aandringt geef ik hierbij het finale nekschot:
"De verkoper is verantwoordelijk voor het pakket tot aan de levering. Wanneer je het pakket ontvangt, word je verondersteld de inhoud te controleren. Door het pakket te aanvaarden, ga je stilzwijgend akkoord met de inhoud ervan. Doe je die controle niet, dan zal het in geval van schade of ontbrekende onderdelen moeilijker zijn om aan te tonen dat dit al het geval was bij de levering. De verkoper kan dan verklaren dat jij verantwoordelijk bent. Dit geldt natuurlijk niet voor niet-zichtbare gebreken die door de wettelijke garantie gedekt zijn. "
bron: http://www.eccbelgie.be/een-pakket-bij- ... s64561.htm
Een 10 op 10 voor entertainment, een 0 op 10 voor de inhoud.Neen. Dat is allemaal gebaseerd op het gemeen kooprecht. Het spoedige protest plicht is afgeschaft bij de levering.Omdat ge zo aandringt geef ik hierbij het finale nekschot:
"De verkoper is verantwoordelijk voor het pakket tot aan de levering. Wanneer je het pakket ontvangt, word je verondersteld de inhoud te controleren. Door het pakket te aanvaarden, ga je stilzwijgend akkoord met de inhoud ervan. Doe je die controle niet, dan zal het in geval van schade of ontbrekende onderdelen moeilijker zijn om aan te tonen dat dit al het geval was bij de levering. De verkoper kan dan verklaren dat jij verantwoordelijk bent. Dit geldt natuurlijk niet voor niet-zichtbare gebreken die door de wettelijke garantie gedekt zijn. "
bron: http://www.eccbelgie.be/een-pakket-bij- ... s64561.htm
Bepaalde auteurs hebben nog gewaarschuwd dat het invoegen van de consumentenkoop in het BW voor verwardheid zou zorgen.
Denk je nu eigenlijk echt dat wij de consumentenwetgeving ook niet kennen? Zoals reeds gezegd zijn er nog tal van andere wetgevingen die u bewust, of onbewust over het hoofd ziet. Het is niet omdat u een zinnetje leest op internet dat u onmiddellijk een expert bent."Bedenk welke oplossing u wilt voor het probleem. In de eerste plaats kunt
u kiezen voor:
– herstel, ofwel reparatie van het product;
– vervanging, u krijgt een nieuw product;
– nalevering van ontbrekende onderdelen."
Bron: Consumentebond