Hallo,
Wij hebben op aanraden van onze glaswerker een aannemer aangenomen die bij ons de binnenafwerking van onze ramen zou komen doen. We hebben een offerte ondertekend en 200 euro voorschot betaald op het werk na uitvoering van iets minder dan de helft van het werk.
Dan constateerden wij dat de aannemer een grote scheur in ons vinyl had gemaakt door een kast te verplaatsen die vol zat en waar een tv op stond, hoewel wij herhaaldelijk gevraagd hadden of wij iets moesten verhuizen voor hem.
Hij gaf dan telefonisch toe dat hij dit gedaan kon hebben en stelde voor om het te herstellen door er een ander stuk vinyl in te plaatsen. Daar konden wij niet mee akkoord gaan omdat zoiets niet te onderhouden is, neem nu kuisen met nat, dan beschadig je de ondergrond. Dus wij wensen een nieuwe vinyl die desnoods geplaatst en geleverd wordt door de aannemer om kosten voor hem te sparen. Bij het uitspreken van het woord "verzekering" heeft hij echter de telefoon neergesmeten en daarna niets meer van zich laten horen. Hij is ook niet op het afgesproken tijdstip gekomen om de helft van de werken af te maken. Onze offerte bevat uiteraard geen uiterste uitvoeringsdatum.
Nu heeft de glaswerker die ons deze aannemer heeft aanbevolen voorgesteld om de werken af te werken in de plaats van de aannemer en zonder kosten.
Momenteel zijn we op het einde van onze derde zwangerschap en de werken zijn echt heel dringend voor de babykamer, dus wij zouden graag dit aanbod aannemen en de glaswerker deze werken laten uitvoeren. Maar we weten niet in hoeverre wij gebonden zijn door onze ondertekende offerte met de aannemer en wat hij kan doen als wij deze werken gratis door een ander laten uitvoeren omdat hij het vertikt heeft.
Kunnen wij een ingebrekestelling sturen waar meteen in staat dat wegens onze dringende situatie met de baby op komst, wij de uitvoering van de werken eisen binnen de week of dat wij anders de offerte nietig verklaren?
Bedankt voor de info
Marieken