Nog veroordelend van u: mijn opmerking is niet zelfingenomen, gewoon 20 jaar ervaring.
Er lopen er hier bij ons genoeg rond met 20 jaar ervaring, waar je niets mee kan aanvangen, maar bon. Da's een andere discussie
.
Ik heb met dit nieuwe project al een enquête (zonder bedrijfsnamen) gedaan bij een 100-tal consumenten en de problematiek waar we op werken wordt zeer duidelijk als een probleem ervaren, 80% van de bevraagden zeggen dat ze er moeilijk uit geraken.
Voila, u hebt de merknaam en het logo dus niet nodig...
Spreek ik dan met de verantwoordelijken in enkele bedrijven die op deze manier werken, dan vertellen ze me dat er absoluut geen probleem is, dat dat bij hun klanten heel goed verloopt. Niet dus. Daarom zocht ik naar een manier om ze de mening van hun eigen klanten te tonen.
Wat is er mis met een open vraag, in zo'n geval? Ik bedoel iets in deze zin:
1. Bent u tevreden van uw Internetverbinding?
2. Bent u tevreden over de support van uw provider?
3. Bent u tevreden over blablabla?
4. Bij welke provider bent u aangesloten?
Met vraag 4 bereikt u exact wat u wenst, zonder gebruik te moeten maken van het logo of de naam van grote firma's. Niemand kan u beletten om bij de ondervraagden naar hun provider te vragen. Niets mis mee...
Wel iets mis mee (tenzij je Telenet zelf bent):
1. Stel dat Telenet een app zou aanbieden waarmee u X of Y kan doen, zou u deze kopen?
Maar u kan die vraag perfect herformuleren als:
1. Stel dat uw provider een app zou aanbieden waarmee u X of Y kan doen, zou u deze kopen?
2. Bij welke provider bent u aangesloten?
Maar iets zegt me dat zelfs met die resultaten, u iets meer moeite zal moeten doen om de verantwoordelijken te overtuigen van uw business... Succes, in ieder geval!