#1 , 04 mei 2016 17:26
15 maanden geleden contacteerde ik een bedrijf ivm een sectionale poort voor mijn loods, een maand later kwam er iemand meten en nog een maand later had ik de bestelbon getekend en voorschot betaald op factuur. Met als optie een kleur op maat beige-achtig, dezelfde als onze ramen en deuren, een optie van ongeveer €600.
De wachttijd ging 2 maanden zijn, maar 2 maanden later namen ze contact op om te zeggen dat ze de kleur niet begrepen, het was een sigma kleur en zij erkennen enkel RAL. Na heel wat mails te hebben gewisseld tussen sigma en dit bedrijf wilden ze nog niets horen, terwijl sigma ons garandeerde dat iedereen hun codes kon uitvoeren. De dichts bije RAL code leek er niet genoeg op.
Dit gedoe ging verder tot in december (wij zaten volop in eigenbouw dus we hadden ook wat anders te doen en het contactpersoon nam nagenoeg nooit op...)
Dus hebben we maar besloten om een volledig andere groene RAL kleur te kiezen en onze andere deuren zelf in die kleur te gaan verven. Dit was dan ok, 2 maanden later vroeg ik naar de stand van de levering en kreeg te horen dat ik nog 3 maanden moest wachten...
Nu is die poort uiteindelijk geleverd, ik teken aan de transporteur voor ontvangst en betaal hem de rest cash. Nu doe ik de verpakking af en blijkt dat die poort gewoon volledig wit is aan beide zijdes!
Geprobeerd te bellen, neemt natuurlijk niet op.
Ook blijkt dat deze poort geen sluiting of slot heeft, terwijl de persoon die was komen meten ons had verteld dat deze standaard een slot hadden, het is een buitenpoort dus zonder slot zijn wij daar niets mee, al mijn kostbaar materiaal en gereedschap ligt daar binnen.
Op de factuur, bestelbon en leverbon staat duidelijk RAL 6011 groen, terwijl er op het document dat bij de poort zit staat RAL 9010 wit ...
Dat is dus duidelijk hun fout maar mijn probleem is dat ik het helemaal niet zie zitten om nog eens 5 maanden te wachten, zelfs één maand is te lang want al onze werken liggen nu al een half jaar vast omdat we de oprit moeten betonneren maar dit kan niet zolang de poort er niet staat want de doorgang onder de poort moet ook gedaan worden en dit kan pas wanneer we de muur uitbreken en poort plaatsen. Intussen leven wij in het puin en moeten mijn klanten daar ook door lopen om aan mijn zaak te komen.
Ik ga ze via mail op de hoogte brengen want ze nemen niet op, maar intussen had ik graag geweten wat mijn mogelijkheden waren.