gemiddelde wachttijd verkoop huis

sloeberken

Re: gemiddelde wachttijd verkoop huis

#16 , 04 mei 2016 12:00

Mooie woning en tuin, minpunten verwarming elektrisch en wasmachine, droogkast in de keuken.
mjers denk dat je een verkeerde woning ziet, er is wel een oprit, garage staat achteraan.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
pachenka

#17 , 04 mei 2016 12:10

Gaat het over dit huis?
http://www.immoweb.be/nl/zoekertje/huis ... /id6209545

In dat geval, vind ik de prijs te hoog (persoonlijke mening).
Gebouw is goed onderhouden, maar over algemeen verouderd en kan meer dan een opfrissing gebruiken.
Hoe ver je hierin gaat is natuurlijk persoonlijke smaak.

Wij kochten inmiddels 2j geleden een huis niet zo ver uit de buurt voor 180.000, hier was wel meer renovatiewerk aan maar de oppervlakte van huis en zijn zijn veel groter.
Ik denk dat als je de prijs net onder de 200.000 laat zakken, dat het snel verkocht zal geraken.
Maar zoals eerder gezegd, 2 maand te koop aangeboden is nog niet zo lang...

suzannamaria
Topic Starter

#18 , 04 mei 2016 12:21

Sorry denk da jullie niet het juiste pand hebben gevonden, die spoorlijn ligt niet naast mijn huis, je hoort zelfs die trein niet, bovendien is er een oprit voor 5 wagens en een dubbele garage !

Reclame

suzannamaria
Topic Starter

#19 , 04 mei 2016 12:23

Die droogkast in keuken was van de huurders, deze is inmiddels weg , het huis is leeg nu.

suzannamaria
Topic Starter

#20 , 04 mei 2016 12:30

Ja werk met immo. Zoals ik al zei het ene immokantoor zegt 215 het ander 230, de bank zegt 217.Er worden daar verderop in de straat nieuwe huisjes gezet, deze zijn vlak naast de spoorweg, hebben geen tuin ,wel terras, en zijn klein, wel nieuw, geen garage, enkel de twee opzij hebben carport. Je komt er niet met 225000 euro hoor, als je alle kosten telt. Het is ook sleutel op de deur.Waar mijn huis staat hoor je die ene trein naar Gent niet. Heb er zelf 20 jaar gewoond.

suzannamaria
Topic Starter

#21 , 04 mei 2016 12:36

Er is er een huis verkocht niet zo ver van mij, van het jaar 1940, heel veel werk aan, wel mooie hof, heeft een 18 maanden te koop gestaan, omdat de prijs veel te hoog was, 285000, is onlangs verkocht geweest voor 220 000, dus ik denk als het 219 zou staan dat dit allicht zou aanslaan, tenslotte wordt er toch nog van de prijs afgedaan. Moest ik het zelf kopen dan zou ik schilderen, inloopdouche, en keukenkasten verven in modern kleur, een nieuwe keuken kun je altijd zetten

suzannamaria
Topic Starter

#22 , 04 mei 2016 12:43

Zou ook zonnepanelen zetten, ik heb altijd centrale verwarming gehad op electriciteit, nu ook, en ben er zeer tevreden over, t is proper en de prijs valt ook reuze mee. Het wordt steeds afgeraden, maar auto s elektrisch opladen dat wordt dan weer gepromoot....als je met een brander zit moet die ook onderhouden worden en vervangen worden. Bovendien hoef je in dit huis geen breekwerk te doen, electriciteit is volledig conform. Dak is ook geïsoleerd en een 4 tal jaar geleden is deel plat dak vervangen.

suzannamaria
Topic Starter

#23 , 04 mei 2016 12:45

Dank je pachenka voor je antwoord.

suzannamaria
Topic Starter

#24 , 04 mei 2016 12:46

Dank je sloeberke, eerlijk gezegd ik vind die woning ook niet lelijk, heb er heel graag gewoond !

suzannamaria
Topic Starter

#25 , 04 mei 2016 12:48

En nog iets, je zal er geen verrassingen hebben, de muren zijn puur, er staat nergens iets tegenaangeplakt om het een of t ander te verdoezelen, enkel verven mag gebeuren.

suzannamaria
Topic Starter

#26 , 04 mei 2016 12:51

Meneer of mevrouw lanox, ik denk da je niet goed kijkt, die spoorweg ligt verderop , ik hoor die trein daar niet ! Dit is niet naast mijn woning, ik geloof ook dat er nog zotten genoeg zijn op de wereld

sloeberken

#27 , 04 mei 2016 12:56

Als ze dringend weg moet zou ik omlaag gaan met de prijs, zo niet wacht je nog even af.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

mjers

#28 , 04 mei 2016 13:09

Sorry denk da jullie niet het juiste pand hebben gevonden, die spoorlijn ligt niet naast mijn huis, je hoort zelfs die trein niet, bovendien is er een oprit voor 5 wagens en een dubbele garage !
Kan je dan misschien de link plaatsen van de woning?

suzannamaria
Topic Starter

#29 , 04 mei 2016 13:22

Misschien iets lager zetten, sloeberke, maar eerlijk gezegd onder de 215 is iets te weinig. Ik zie wel en bedankt voor goede raad. Volgens mij heb je nu zonnepanelen voor 6000 euro, pakweg 10000 euro badkamer en keuken, heb zelf al opgezocht. Dat is dan ongeveer , met verf, een 18000 euro. Er is geen breekwerk, er is klein beschrijf mogelijk, dus nog een 11000. Dat wil zeggen een 244, als ik me nie vergis. Electriciteit is conform.Het is rustig gelegen, niet naast spoorweg, op 2 km van zottegem. Dicht bij opritten Gent en Brussel. Je moet eens kijken, er staat er een huis te koop voor 285000, in zottegem,het is wel 7 aren, maar ook veel werk aan, en ook accumulatoren, da vind ik veel geld, enkel en alleen om die grote tuin, enfin ieder zijn gedacht. Tja t is beetje persoonlijk, nietwaar, maar hoe groter de woning hoe groter de kost, hoe groter onderhoud op latere leeftijd. Wat die huizen met sleutel op de deur betreft, daar krijg je de prijs zonder kosten, architect, soms keuken nog, zonder btw, enz... En dan moet hof nog gedaan worden, en verven moet je ook zelf doen, dat heb je niet voor 244 000, ik kan het weten , heb het ondervonden.

Ellipse

#30 , 04 mei 2016 13:41

Ik spreek me niet meteen uit over de prijs, ken de regio niet goed. Maar zoals iemand anders hier al zei, vind ik de foto's ook wat slordig overkomen. Probeer zoveel mogelijk de vloer en andere oppervlaktes leeg te maken van 'rommeltjes'. Ik zie speelgoed in de living, verschillende soorten stoelen aan de tafel, een druk tafelkleed, krijtbord met gekribbel, veel spullen op het keukenaanrecht, een hoop opbergbakken in de veranda, overal potjes in de badkamer... Zou dat allemaal wegsteken of aan de kant zetten voor de foto's, geeft een rustigere indruk. Ook al hoort dit allemaal niet bij het huis natuurlijk, maar een eerste indruk doet veel bij sommige kopers.

En wat die spoorweg betreft: op kaart lijkt die toch vrij dichtbij te zijn, voor mij dan, maar ik ben wel nogal gevoelig aan geluiden van auto's etc...

Los daarvan: dit is toch ook niet meteen een juridische vraag, maar misschien eerder iets voor een bouwforum?

Terug naar “Kopen”