gemiddelde wachttijd verkoop huis

suzannamaria
Topic Starter

gemiddelde wachttijd verkoop huis

#1 , 03 mei 2016 17:56

ik heb een eigendom te koop, die ik lang verhuurd heb, het is een halfopenbebouwing met 3 slaapkamers, tuin en dubbele garage, oppervlakte 3 are, bewoonbare oppervlakte 125 vierkante meter, living 33 vierkante meter, bouwjaar 83. Infeite is het huis instapklaar, wel niet de hedendaagse moderne keuken, maar best wel stevig en goed bruikbaar. het ligt in een zeer rustige straat , op 2km van de stad, doch in de nabijheid van buurtwinkel, school, bus, enz.electriciteit is conform, dubbele beglazing. vraagprijs 225 000..Het staat al 2maand en een half te koop, alheel veel bezoekers gehad , zelfs sommigen 2 tot 3 maal teruggekomen. hoe lang duurt het gemiddeld een verkoop van een woning ? Tja tot als de justen erop valt zekers, had nie verwacht da het zo lang zou duren... :x :roll: :roll:

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
sloeberken

#2 , 03 mei 2016 19:08

Tussen de 6 a 12 maand.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

basejumper

#3 , 03 mei 2016 19:19

Gemiddelde verkooptijd van een woning ligt in België op 97 dagen. Maar zoals de boutade zegt "een man waadde door een rivier van gemiddeld een halve meter diep en verdronk..."
Veel hangt af van ligging, staat van het goed, omgeving en verkoopprijs.
Een appartement op eerste rang in Knokke of een degelijk gemoderniseerd rijhuis in Leuven of Gent zijn binnen de week weg.
Een te hoog geprijsde woning met verouderde keuken en badkamer kan wat langer duren. Maar gemiddelde 97 dagen.... daar zit je dus nog niet aan.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Reclame

Sirkii

#4 , 03 mei 2016 20:46

Al veel (weerkerende) bezoekers gehad en geen bod ... Dan is je vraagprijs waarschijnlijk disproportioneel. Kijk wat gelijkaardige huizen in de buurt gaan qua prijs. Keuken en badkamer van 35 jaar oud zijn 0 euro waard. Etc. Laat desnoods een schatter komen voor een realistische vraagprijs.

In t Leuvense zou je vraagprijs spotgoedkoop zijn. In een uithoek van t land niet. Over welke streek gaat het?

mava105
Juridisch actief: Nee

#5 , 04 mei 2016 08:40

Een eigenaar/verkoper schat zijn eigendom altijd hoger in dan de werkelijke waarde. Zeker oude badkamer en keuken. Ze kunne dan nog wel stevig zijn, maar de mensen willen tegenwoordig nieuwe en moderne look.
Laat daarom een externe schatter en/of een immo de waarde bepalen. Zij kunnen vergelijken met andere panden in de buurt. Ga zelf eens naar huizen die te koop zijn in de buurt kijken. Bevraag uw notaris.

JPV
Juridisch actief: Ja

#6 , 04 mei 2016 08:44

en dan kom je tegen dat een schatter een gebouw op 335k zet, terwijl een andere schatter die op 420k zet (bij ons nu). Vandaag onderhandelingen over dat gebouw, zien wat de prijs wordt...

suzannamaria
Topic Starter

#7 , 04 mei 2016 11:08

Het is volgens mij niet te hoog, als ik vergelijk met wat er te koop staat in mijn streek ( zottegem) je kan mijn pand vinden op immoweb.be, er staat er maar een van 225000 euro, de andere en veel ouder panden staan op minstens 250 000. Het zijn die van de jaren 50 die aan minder dan 200000 staan . Er zijn al schatters geweest en de ene zegt 230 ,de ander 215. Als ge de prijs zet, dan weet ge da er nog eens aan afgedaan wordt. Kunnen jullie eens kijken en eerlijk jullie mening geven? Dank u

suzannamaria
Topic Starter

#8 , 04 mei 2016 11:11

Het is in een rustige straat, maarop 5 minuten ben je aan autostrade voor Gent en op 10 minuten autostrade Brussel. Er zijn al mensen geweest van omstreken van Gent, die het in omstreken van gent heel duur vonden

suzannamaria
Topic Starter

#9 , 04 mei 2016 11:19

Code voor zottegem is 9620

suzannamaria
Topic Starter

#10 , 04 mei 2016 11:26

Als ge bij immoweb kijkt, vraag ik me af wat eigenlijk de bedoeling is van het bewaren van de panden ? Ik veronderstel dat dit bewaard wordt om te zien of de prijs nog daalt ? Er zijn er ook veel die het bekijken, het gebouw zelf is stevig en goed gebouwd, t is maar van 83, enkel keuken en badkamer kunnen vernieuwd worden, maar is niet noodzakelijk. En wa verf natuurlijk.

mjers

#11 , 04 mei 2016 11:28

normaalgezien gaat iedere woning voor de correcte prijs...

Is een huis niet verkocht na 6 maanden dan moet de prijs lager, simple as that.

suzannamaria
Topic Starter

#12 , 04 mei 2016 11:31

Heb al eens bezoeker gehad die zei: ja je hebt al gauw 15000 euro voor een keuken.... Ik weet da je voor 6000 euro al een mooie moderne keuken hebt ? Zelfde voor badkamer, enfin we zien wel. Had het toch graag weg gehad

suzannamaria
Topic Starter

#13 , 04 mei 2016 11:37

Ik weet ook nie of het wel degelijk van prijs afhangt, als men 3 maal terugkeert en je vindt de prijs te hoog, dan kan de potentiële koper toch een bod doen ?

Lanox
Juridisch actief: Nee

#14 , 04 mei 2016 11:51

Om nog maar eens aan te tonen dat "vergelijkbare panden" niet bestaan: u bent vergeten te vermelden dat het pand bijna naast een spoorlijn ligt.

Huizen worden verkocht binnen het principe van vraag en aanbod of vrij vertaald: wat de zot er voor geeft.

Deze zot zou voor een dergelijk pand naast een spoorlijn nog geen 100.000€ over hebben. Gelukkig voor u leven er nog meer zotten op deze wereld en hopelijk voor u zitten er daar nog bij met een afwijkende mening van die van mij.

mjers

#15 , 04 mei 2016 11:52

ik zie toch geen oprit, wat toch wel een serieuze domper kan zijn...

Verder is de woning vooral heel rommelig. Mensen moeten onmiddellijk en duidelijk zien wat de woning te bieden heeft...
De keuken en badkamer staat vol met "rommel". Is heel vervelend om naar de foto's te kijken.
Ik weet dat kopers daar eigenlijk moeten doorkijken, maar geloof me, veel potentiele kopers haken af door die foto's.

Voor die prijs verwacht ik eigenlijk wel een volledig afgewerkte woning... geschilderd en al...
De kopers betalen al gauw 250000 euro inclusief alle kosten voor uw woning.
Ik ken de prijzen in die regio wat, en SOD-firma's bieden woningen aan voor 265.000 euro all inclusive... Scheelt slechts 15.000 euro met uw woning. Maar dan heb je wel een nieuwbouw... en 10 jaar garantie...

Verder zou ik nog wat afwachten. Werk je met een immo?

Terug naar “Kopen”