#1 , 03 mei 2016 12:59
Hallo iedereen,
Ik heb heden een schrijven ontvangen van de advocaat van een organisatie die eist dat ik een domeinnaam onvoorwaardelijk moet aan hen overdragen en dat ik deze website niet meer mag gebruiken binnen de 5 dagen !
Ik mag hier geen reclame maken, ik kan ook geen domeinnaam geven (regels forum).
Desbetreffende website (enkele jaren geleden geregistreerd) vermeldt een 15tal linken naar andere websites (vakantiebestemmingen), deze worden allemaal gratis vermeld op die website (in het beste geval wordt er een tegenlink geplaatst op de andere website). Er wordt geen stuiver verdiend aan die website, ik houd deze enkel aan omdat ikzelf in die branche zit en mijn eigen verhuurwebsite plaats ik natuurlijk bovenaan.
de naam xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx.com bevat 5 nederlandstalige woorden aan elkaar geschreven met bijvoegsel .com
Dezelfde domeinnamen met gelijk welk ander bijvoegsel zijn nog ter beschikking ! Toch eisen zij dat ik mijn website opgeef en aan hen doorgeef op straffe van ...... Hun eigen website bestaat uit 3 franstalige woorden met toevoegsel .com , .be , .org , .... enzovoort
Hun advertenties zijn gericht op alle landen in de wereld, de vermeldingen op mijn website enkel en alleen in frankrijk (staat bij mij ook in de domeinnaam)
Toch ook vermelden dat er tientallen gelijkaardige andere websites bestaan, waarbij een vermelding al dan niet gratis is. Bij hen is altijd betalend.
De brief van de advocaat bevat het volgende argument :
Het hoeft geen betoog dat dergelijke praktijken een flagrante inbreuk vormen op Boeken VI en XI van het Wetboek Economisch Recht, betreffende verboden marktpraktijken en auteursrechten.
Ik zou volgens die advocaat advertenties ronselen bij collega's via die algemene website xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx.com
De websites die op mijn website vermeld zijn, werden geplaatst omdat er onderaan de website een 'bijvoegen accommodatie'-item staat waarbij het iedereen vrij staat om vermeld te worden als ze een aanvraag indienen.
Ik begrijp dat bovenstaande tekst heel moeilijk te begrijpen is, aangezien op dit forum geen namen mogen vermeld worden. Het zou vlotter lezen indien een kat een kat kan worden genoemd.
Mijn vraag is echter of ik aan dat bericht van die advocaat gevolg moet geven en zo ja waarom/wat !
Kan iedereen dan zomaar iemands zijn domeinnaam aanvallen omdat dit niet in hun eigen kraam past ?
Als de webmaster het toestaat, vermeld ik wel de volledige naam.
Met vriendelijke groeten