@Beachcomber: u vermeldde uw studies, uw stage en het lage loon in die periode: ik geef u gelijk!
Niemand heeft op dat punt Beachcomber ongelijk gegeven, een heel reeel beeld voor velen. Immers hij weet hoeveel uren stage een maand inhield dus moet het mogelijk zijn om die dienstverlening die werd verleent te tarifieren. Het systeem van prodeo en dienstverlening is er... zowat elke week is er in de vereweg de meeste gemeentes een gratis advocaat + de gratis eerste lijnshulp van het justitiehuis + de prodeosysteem kortom gratis, of echt goedkope dienstverlening genoeg volgens mij (maar ten koste van wie? en ja ook daar werd op geantwoord)
Gelukkig hebben ze de verloning dat de laatste 15 jaar heel fors opgetrokken. De meest ongelukkige uitdrukking die we konden lezen in kranten in dat verband kwam van een advocaat tegen pensioen leeftijd aan, of erover, standpunt nam met boodschap dat er tegenwoordig dochters/zonen van de beenhouder advocaat worden. (De verloning heeft dus lange tijd o.a. gedient als selectiefilter voor de elite zeg maar)
Waar ken ik die advocaat van?
Vader zit met vonnis/arrest: bezoekruimte
AL 4 JAAR ! maar nog geen dochtertje gezien.
dwangsommen niets heeft geholpen
De advocaat van de moeder "als ze nu er niet voor zorgt dat de afspraken worden nageleeft dan moet ze maar een andere advocaat zoeken"
Vreemd, ook de eerste keer dat ik dat ter zitting hoorde.
Nooit heeft deze moeder voor de strafrechter gestaan.
In het dossier o.a. een brief van haar man, van de Minister van Staat Dat mag wel niet en verwijs naar de Voorzitter van de Senaat? De Voorzitter van de Kamer mag het dus evenmin. Alleen heeft hier geen haan over gekraait. Het ergste van al is dat ik met die vader in de gang een praatje maakte, besluiten had hij nog niet dat zou de advocaat meebrengen! Je bent dus compleet afhangkelijk van je advocaat en ja ze was gekozen omdat .... ze duur is! Overleg of strategie was er al geruime tijd niet geweest, blijkbaar wel een blind vertrouwen, hij wist eigenlijk enkel dat ze de besluiten wel ging meebrengen.
RR