@rebel with a cause
Ben je zeker dat maandelijkse schoolfacturen niet onder bijzondere schoolkosten vallen?? Ik weet het niet hé..
Ik vraag me dat ook altijd af als mijn vriend weer eens een factuur onder zijn neus krijgt.
Hij heeft bi-locatie en zijn ex krijgt het kindergeld en alle andere voordelen die eraan vastzitten.. Ook heeft mijn vriend de schoolpremie aangevraagd en zij weigert om hem te laten weten hoeveel ze krijgt/gekregen heeft..
Beste,
de schoolfacturen worden bij ons niet volledig onder de bijzondere kosten genomen. Eten, opvang, middagtoezicht zijn verblijfsgebonden kosten. Uitstappen, reisjes e.d. worden bij ons voor de helft betaald na aftrek van de schooltoelage.
Je kan als ouder een attest opvragen aan de dienst schooltoelagen hoeveel de andere ouder ontvangen heeft. Stuur een mail zoals volgende en je zal het zeker ontvangen :
Beste,
In het vonnis tussen mij en mijn ex staat er duidelijk dat de schoolkosten voor de helft moeten terug betaald worden door mij, na aftrek van studietoelage.
Nu wil mijn ex mij niet doorgeven of zij de studietoelage al aangevraagd heeft en/of deze al ontvangen heeft?
Is het mogelijk om mij een bewijs van uitbetaling op te sturen voor het schooljaar 2014-2015 en het vorige schooljaar 2013-2014? Of als deze geweigerd is of niet aangevraagd is.
Mijn kinderen heten :
naam kinderen en adres
Rijksregisternummer :
Leeftijd :
Geboortedatum :
De gegevens van de mama/papa zijn :
naam en adres andere ouder, rijksregister eventueel
Mijn gegevens zijn :
naam en adres van jou
Rijksregisternummer :
In bijlage mail ik u ook de kids-id van de kinderen, net als mijn identiteitskaart.
veel succes.