Geachte leden,
Ik ben Bram, ik ben 18 jaar en ik ben geschorst wegens hacking op school. Heeft iemand dit ook eerder meegemaakt? Gelieven een privé bericht te sturen ik zou graag wat meer informatie erover willen, wat de gevolgen zijn etc.
Uitleg:
Op 23 maart werd ik gearresteerd voor het hacken van mijn school dit werd gedaan tijdens de schooluren buiten school. Ik had toegang tot alle e-mails, ftp / databases van de school en andere school gemeenschappen. Ik had ook toegang tot hun Smartschool platform hiermee kon ik gevoelige informatie zien van leerlingen en leerkrachten. Ze hebben mijn IP gevonden in een inlog log en daarop hebben zij mij aangeklaagd. Dit was de eerste keer dat ik iets fout deed op school/bij de politie. Ik kreeg een definitieve schorsing, ik dacht eerst dat ik een contract zou krijgen of een tijdelijke schorsing ondanks mijn goed gedrag de voorbije jaren. Mijn laptop, GSM en iPod zijn in beslag genomen voor verdere onderzoek. Ik heb ook nog een enkele juridische vragen voor jullie.
Vraag 1:
Mijn toestellen die in beslag zijn genomen hoelang kan dit duren?
Vraag 2:
Ik heb een van mijn toestellen kunnen bemachtigen en uit te schakelen, kunnen ze hier nu iets mee?
Vraag 3:
Wat zijn de gevolgen van deze daden?
Vraag 4:
De dag na mijn arrestatie hadden we normaal extra muros activiteiten naar Barcelona, ik had hier voor €360,00 betaald, ik had geen annulatie verzekeringen omdat ik wist dat ik 100% ging gaan en niet in de toekomst kan kijken om te zien of ik gearresteerd ging worden. To the point, is het mogelijk om mijn geld terug te vragen aan school? Aangezien hun een non-profit organisatie zijn en geen winsten mogen maken en aangezien ik de reis niet heb geannuleerd maar hun.
Hartelijk bedank voor het lezen van mijn artikel, heb het zo duidelijk mogelijk proberen te maken. Als je nog wat vragen hebt stel ze gerust via mail liefst niet via telefoon