omgangsrecht ex gedetineerde

sando
Topic Starter

omgangsrecht ex gedetineerde

#1 , 25 apr 2016 19:01

kennis van me haar dochter van 14 heeft haar vader al 12 jaar niet gezien of gehoord, persoon in kwestie is vrij onder voorwaarden na celstraf poging tot moord en zware mishandeling op de moeder van het meisje.
Hij wil terug contact met het meisje maar de dochter ziet het helemaal niet zitten en wil niets meer te maken hebben met hem, ze heeft schrik van hem en leeft enorm onder stress sinds de vader terug contact zoekt.
Dit gebeurde via facebook en laatst ook telefonisch, hij dreigt met juridische stappen , wat nu?
Kan ze verplicht worden terug contact te hebben met haar vader?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Gebruiker21
Juridisch actief: Nee

#2 , 26 apr 2016 11:39

Enkele vragen:
1. Uw kennis is de (biologische) moeder van het meisje? Is dit dan ook de vrouw die mishandeld werd door de vader?
2. Is de vader ontzet uit zijn ouderlijk gezag? (Is dit de biologische vader?)
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

sando
Topic Starter

#3 , 26 apr 2016 12:27

Zij is inderdaad de biologische moeder van het meisje en tevens het slachtoffer van de mishandeling.
De persoon in kwestie is de biologische vader en inderdaad ontzet uit zijn ouderlijk gezag

Reclame

Gebruiker21
Juridisch actief: Nee

#4 , 26 apr 2016 12:40

Dan heeft die vader helemaal niets meer te willen. Ze maken de vader best duidelijk dat bij verder contact, ze niet zullen nalaten naar de politie te stappen om klacht neer te leggen wegens stalking / belaging. Ze kunnen er ook fijntjes bijvertellen dat zo'n klacht wel eens nefast zou kunnen zijn voor zijn voorwaardelijke invrijheidstelling. Eén van zijn voorwaarden zal waarschijnlijk zijn dat hij geen contact mag hebben met zijn slachtoffer. De dochter van het slachtoffer benaderen is een flagrante schending van die voorwaarde, zou ik zo denken...

Als er dan toch nog pogingen tot contact zijn, stappen moeder en dochter best naar de politie met eventueel bewijsmateriaal (afdruk van berichten die via facebook verstuurd zijn, etc...) om effectief klacht in te dienen. Dit laatste mogen ze uiteraard ook meteen doen, zonder een waarschuwing naar de vader toe, maar misschien is die waarschuwing genoeg om van "de last" af te zijn.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Terug naar “Echtscheiding”