Wat betekent de term netto actief binnen de structuur van een BVBA? Ik vind in de jaarrekening enkel termen als [u]vaste activa [/u]en [u]vlottende activa.[/u]
Ik ben benieuwd.
Waarom hier niet en bij de draad "ik ben radeloos " ons restaurant in moeilijkheden wel.Dit kan op de R.C ingeschreven staan en dan is er geen vuiltje aan de lucht !
Een juiste redenering, zolang de onderneming niet failliet gaat is er niets aan de hand en geen vuiltje aan de lucht, maar gaat ze failliet aan een vordering die kleiner is dan de lopende rekening (dagvaarding in faling) dan zou het wel eens kunnen dat de zaakvoerder/bestuurder als oorzaak van de faling (afhankelijk van omzet en balanstotaal ) is ,of abus de biens sociaux (misbruik van vennootschap goederen.Teneinde een zinnig antwoord te kunnen geven is concrete kennis van die boekhouding en de feitelijke onderliggende toestand vereist.
Beide opties zoals vermeld door Acquarius zijn perfect mogelijk. Maar dat vertelt ons nog niets over de financiële
gezondheid van die onderneming aangezien we niets weten over haar winstgevendheid.
Die firma kan bloeiend zijn maar evengoed virtueel failliet. In het eerste geval is er niets aan de hand, in het tweede geval is het een
leeggezogen schelp.