Ja er is een fax verstuurd geweest met de vraag om de bestelling te wijzigen, geschreven en ondertekend door één persoon. Maar dan nog, het materiaal is niet van topkwaliteit, er lijkt mee gesjoemeld.
Jamaar, u verandert al van toon. In de eerste posts wou u onder de wijziging van de bestelling (wijziging van polyester naar hout, als ik het goed begrijp) uitkomen. Nu zegt u dat wat geleverd is, niet deugt (dus dat de houten bootjes niet de kwaliteit hebben die houten bootjes zouden moeten hebben). Da's wel een volledig andere opzet in uw vraagstelling, natuurlijk...
Anyway, u gaat dus wel akkoord met de wijiziging van de bestelling (dus wat geleverd is, is effectief correct), maar de kwaliteit van wat geleverd is, is volgens u niet OK? In dat geval moet u de leverancier ingebreke stellen via een aangetekend schijven, waarin u in detail beschrijft wat er schort aan de kwaliteit, zodat de leverancier de problemen kan oplossen. Zelfs op zeilbootjes lijkt me de garantiewetgeving van toepassing. Let wel: u kan niet eisen dat de wijziging van de bestelling (van polyester naar hout) teruggeschroefd wordt naar de originele bestelling (dus dat de leverancier de houten bootjes terugneemt en vervangt door polyester). U kan het natuurlijk wel altijd vragen, maar de leverancier hoeft hier niet mee akkoord te gaan.