U voert niet echt een discussie aan. Als u telkens "links" gaat plakken ga ik niet iedere keer de ganse conversatie lezen.
Ik kan enkel besluiten dat u het zelf niet weet en u baseert op wat u vlug opzoekt op internet.
Onze goede vriend "Vandenbos" geeft het correcte antwoord, echter begrijpt u het blijkbaar niet...
In een gemeenschappelijke eigendom mag niemand iets aanpassen aan het eigendom zonder toestemming van de ander.
Als u echter een doek gaat bevestigen aan een bekaert draad. Dan kan niemand daar iets over zeggen. U verandert namelijk niets aan de eigendom zelf. Dat is de draadafsluiting. U hang een doek vast (waarschijnlijk door middel van snelklemmen). Als u vijzen in de palen draait en daaraan het doek hangt, heeft u een probleem.
Hoe moeilijk kan dit toch zijn om het te begrijpen?
Ik doe nog een poging...
Een gemeenschappelijke eigendom is gemeenschappelijk en mag niet door één partij, onafhankelijk van de andere partij, worden aangepast. Als die buur een ijzerdraad op de palen aanbrengt dan verandert hij die afsluiting... Mag dus niet...
Daarbij brengt die buur die ijzerdraad aan OP de afsluiting. Hij maakt eigenlijk een nieuwe "gemeenschappelijke" afsluiting (dus de ijzerdraad) bovenop de reeds bestaande afsluiting. Dat kan, zonder toestemming van TS, nooit of the nimmer legaal zijn.