Hallo iedereen,
Ik zit met een ingewikkelde vraag.
Ik heb een conflict met mijn huidige hogeschool. Ik studeer er als afstandstudent naast mijn huidig werk. De eerste jaren (theoriejaren) gaf dit geen enkel probleem en deze zijn succesvol voltooid.
Nu moet ik echter ook redelijk wat stage-uren doen om mijn diploma te kunnen bemachtigen.
Daar is het beginnen verkeerd lopen.
Mijn eerste stage was een complete ramp en is met een medisch attest stopgezet. Resultaat was dat alle uren zogezegd verloren waren voor de hogeschool en ik opnieuw moest starten.
Na een klacht bij de directie kunnen deze nu toch grotendeels gerecupereerd worden als ik nog voor het eind van het academiejaar de resterende uren ergens anders kan voltooien.
Dit zou in overleg gepland worden.
Om een lang verhaal kort te maken hebben ze die uren nu ingepland op een periode waarin ik absoluut geen stage kan doen. (Met als risico dat ik dus die eerder gedane uren toch nog verlies).
Bovendien betrekken ze mijn huidige stageplaats bij het getouwtrek door persoonlijke mails van mij naar daar door te sturen. Ik vind dit enorm storend en absoluut onprofessioneel (zeker omdat die stageplaats zeer tevreden is over mijn werk en mijn resultaten altijd uitmuntend waren/zijn).
Valt daar juridisch iets aan te doen indien er geen akkoord kan bereikt worden met de directie? En kunnen ze zomaar mails met persoonlijke informatie doorsturen?
Volgens de ombudsdienst van de Vlaamse overheid moet ik het probleem oplossen met de school zelf. Maar als het overleg met de directie zou spaak lopen is er dus geen optie meer. Plus, mijn studieduur is ondertussen al verlengd met minimaal 6 maanden door deze situatie. In het slechtste geval loopt dit uit tot een volledig academiejaar.
Alvast bedankt voor het advies.