Het feit dat de door u gemaakte correcties niet gepubliceerd zijn, speelt weinig rol, indien wat effectief gepubliceerd is, ook effectief is wat u gezegd hebt. Mogelijk bent u vlak na het interview van mening veranderd en hebt u zodanig "gecorrigeerd" dat er van uw originele antwoorden weinig overbleef, en heeft de journalist beslits om toch het origineel te publiceren.De journalist heeft me gevraagd het artikel te corrigeren, wat ik ook heb gedaan. Het artikel werd gepubliceerd zonder correctie.
Zelfs dan staat het de journalist nog altijd vrij om de originele antwoorden te publiceren. Tenzij jullie voor het interview een contract hadden waarin stond dat enkel een door u gecorrigeerde versie mocht gepubliceerd worden, heb je weinig verhaal.De journalist heeft mijn correcties aanvaard en geschreven dat hij het nodige ging doen om te wijzigen.
Als je financiële situatie niet zo goed is, kan je beroep doen op tweedelijnsbijstand. Een advocaat kan eens nagaan of er sprake is van een misdrijf, verjaring. Een brief van een advocaat heeft vaak ook iets meer effect.Ik heb nog geen rechtszaak aangespannen omdat mijn financiële staat niet zo goed is.
Nieuwe links:Als je financiële situatie niet zo goed is, kan je beroep doen op tweedelijnsbijstand. Een advocaat kan eens nagaan of er sprake is van een misdrijf, verjaring. Een brief van een advocaat heeft vaak ook iets meer effect.
Een eerste (eerder beperkt) advies kan je sowieso krijgen, onafhankelijk van je financiële toestand.
Even hier kijken: http://advocaat.be/Page.aspx?genericid=73.