Ken die medewerkster dit wel?
Ik vraag me af waarom de medewerkster van mijn bankverzekeraar dan zo reageerde. Die was precies zelfs gechoqueerd van het voorstel.
Wettelijk gezien? Volgens welke wet/recht? Wat voor consequenties kan dit hebben?Wettelijk gezien mag het niet: de eigenaar van de wagen is de persoon die er het meeste mee rijdt.
In de praktijk zul je geen problemen ondervinden, zolang je verzekering maar in orde is.
De enige persoon met wie je problemen kunt ondervinden is je vader, dus ik hoop inderdaad dat je verstandhouding goed is.
Wat kan er gebeuren?
Je vader kan, achter je rug, de auto verkopen (hij is immers eigenaar).
Jij kunt je boetes niet willen betalen, en meineed plegen door te zeggen dat jij die dag niet achter het stuur zat als je pa voor de rechtbank geroepen wordt (ok, extreem voorbeeld, dat weet ik).
En op de koop toe zorg je er nu voor dat je pa meer moet betalen, aangezien hij een nieuwe nummerplaat en kopie moet aanvragen.
We spreken hier "maar" over +- 50 euro, maar het is ook een extra kost voor je vader nu hé.
Deze vraag laat ik over aan anderen.Wettelijk gezien? Volgens welke wet/recht? Wat voor consequenties kan dit hebben?Wettelijk gezien mag het niet: de eigenaar van de wagen is de persoon die er het meeste mee rijdt.
In de praktijk zul je geen problemen ondervinden, zolang je verzekering maar in orde is.
De enige persoon met wie je problemen kunt ondervinden is je vader, dus ik hoop inderdaad dat je verstandhouding goed is.
Wat kan er gebeuren?
Je vader kan, achter je rug, de auto verkopen (hij is immers eigenaar).
Jij kunt je boetes niet willen betalen, en meineed plegen door te zeggen dat jij die dag niet achter het stuur zat als je pa voor de rechtbank geroepen wordt (ok, extreem voorbeeld, dat weet ik).
En op de koop toe zorg je er nu voor dat je pa meer moet betalen, aangezien hij een nieuwe nummerplaat en kopie moet aanvragen.
We spreken hier "maar" over +- 50 euro, maar het is ook een extra kost voor je vader nu hé.
Ok, dan is het goed, maar je bent op de hoogte van de mogelijke risico's hé.De verstandhouding is erg goed, daar zie ik echt geen problemen. Maar ik begrijp jullie bezorgdheid
Hij moest sowieso nieuwe platen hebben voor zijn nieuwe wagen blijkbaar (nog geen Europees kenteken).
Dit betreft gemeentelijke reglementeringen voor een bewonerskaart. In t stadje waar m n dochter woont was bewonerskaart voor auto van mijn madam met mijn dochter als hoofdverzekeringsneemster geen enkel probleem.... Ze moest gewoon een kopietje van t kontrakt bezorgen (en groene kaart die op haar naam staat)Gevonden: http://www.juridischforum.be/forum/view ... 18#p417418
Wat Inazuma dus zegt + de reacties eronder.
Dus: ik herhaal mijzelf: nee, het mag niet.
Maar in de problemen ga je er niet mee geraken.
Ik wil het kentekenbewijs niet op mijn naam. Het kan me in feite niet veel schelen hoe het geregeld wordt, maar als het goedkoper kan door de eigendom bij mijn vader te laten staan, dan geef ik daar uiteraard de voorkeur aan. Ik ga wel degelijk de auto gebruiken alsof het de mijne is. De verzekering neem ik sowieso op mijn eigen naam als hoofdbestuurder.Als je toch het kentekenbewijs op jouw naam wil:
1. Uw vader moet een attestje schrijven dat hij de auto aan zijn zoon overlaat
2. Naar de gemeente voor een geboorteakte
3. Naar de keuring voor een administratieve keuring met het oog op overdracht vader naar zoon. (Kost zo n 10€ - je moet enkel met de papieren gaan)
4. Naar verzekeraar die de aanvraag tot inschrijving verwerkt (incluis nieuwe nummerplaat als je nog geen nummerplaat nieuw model hebt). (Kost zo n 30€)
5. Tot slot zal de rekening van de autobelasting komen : Je betaalt ook BIV.
Alternatief : zoals hierboven beschreven. Verzekering met jij als hoofdbestuurder is t belangrijkste. Mijn twee kinderen (domicilie niet meer thuis) rijden met de auto van m n schoonvader die volgens de hierboven beschreven procerdure ingeschreven is op naam van m n madam doch verzekerd is met m n kinderen als HOOFDbestuurder. k Zou niet weten wat het probleem kan zijn: de BA verzekering is even pokkeduur alsof het m n dochter haar auto zou zijn doch beide kinderen gebruiken hem.
Het is wel niet verstandig (zelfs onverantwoord dom) om als occasioneel bestuurder permanent met die auto te rijden. Recht van verhaal (= verzekeraar vordert de uitbetaalde sommen terug) bij serieus accident zou je zuur kunnen opbrekwn.
*zucht*Dit betreft gemeentelijke reglementeringen voor een bewonerskaart. In t stadje waar m n dochter woont was bewonerskaart voor auto van mijn madam met mijn dochter als hoofdverzekeringsneemster geen enkel probleem.... Ze moest gewoon een kopietje van t kontrakt bezorgen (en groene kaart die op haar naam staat)Gevonden: http://www.juridischforum.be/forum/view ... 18#p417418
Wat Inazuma dus zegt + de reacties eronder.
Dus: ik herhaal mijzelf: nee, het mag niet.
Maar in de problemen ga je er niet mee geraken.