We gaan een garage bouwen in onze tuin, het plan van de architect is af en op het plan staat de wettelijke maximum oppervlakte van 45m² getekend.
Mijn vragen :
Komt het kadaster altijd opmeten, en zo ja, hoe weten ze daar wanneer de werken zijn voltooid?
Als het kadaster komt meten en blijkt dat de garage bijvoorbeeld een halve meter te groot is, wat zijn dan de mogelijke sancties ?
Dank u wel.
Kadaster komt niet opmeten ,komt wel kijken of al de werken voltooid zijn.Zij worden op de hoogte gebracht door jou zelf ,bij die aanvraag van verbouwing heb je een fiche die je moet binnenbrengen van zogauw je de werken start maar evengoed als de werken beeindigt zijn ,breng je de gemeente op de hoogte.Omdat onze werken langer duurder dan zij verwachten ,kreeg ik een schrijven van kadaster met de vraag of de werken al voltooid zijn en zo niet wanneer de streefdatum zou zijn .Ik heb dat toen op 5 jaar later ingevuld en nooit meer iets van hen gehoord tot ik hen bij einde ook heb ingelicht want dit stond ook in hun schrijven aangegeven .
Zij kijken niet welke werken vergund zijn.Mijn buur heeft vorig jaar gebouwd en een stuk bijgebouwd dat niet alleen in overtreding staat met de bouwplicht maar ook nooit geregaliseerd kan worden .Toen heeft de gemeente ook gezegd aan ons dat als het kadaster komt kijken ,geen aangifte van overtreding doet omdat het niet tot hun werkterrein ligt.