Maar jij hebt het dan waarschijnlijk over haar knippen. Dat moet nu eenmaal gebeuren, ook als het kind daar geen zin in heeft. Ontkrullen daarentegen is een totaal overbodige actie.
Wij wensen het haar van ons dochtertje tot op schouderhoogte. Dit betekent dus meer naar de kapper dan wanneer ze lang haar zou hebben. De keuze van de ouders, bepaalt dus dat zij een aantal keer "overbodig" naar de kapper moet, want met lang haar zouden we met één bezoekje aan de kapper elk half jaar toekomen. Nu gaan we met haar maandelijks / tweemaandelijks naar de kapper.
Dit ontkrullen is inderdaad misschien overbodig, maar als dit met een product gebeurd is dat daar ook effectief voor dient en geen schade aanbrengt aan haar of hoofdhuid van het kind, zie ik echt het probleem niet (tenzij dat er niet overlegd is met de andere ouder, uiteraard). De term "mishandeling" hier op plakken helpt niemand vooruit. In tegendeel: het zou de relatie tussen de ouders alleen maar verzuren.
Ik zou de topic starter (zoals reeds eerder gezegd) aanraden de vader te vragen om in het vervolg eerst te overleggen over dit soort acties, maar een klacht voor mishandeling indienen vind ik geen goed idee. Waarschijnlijk krijgt ze toch geen gelijk, en zal het de verdere relatie met de papa niet ten goede komen...