#1 , 20 feb 2016 16:47
Hoi,
Hier mijn vraag. Onlangs kreeg mijn vrouw een email van de buurvrouw met klachten over onze hond. Deze stuurde ze door naar de politie en haar vader. De hond zou blaffen als wij niet thuis zijn in haar hok. We hebben onze excuses reeds aangeboden, omdat ze er eerder al iets van zei en ik ga er 'smorgens eerst een half uur mee wandelen voor ik naar mijn werk ga. En als ik terugkom, dan haal ik ze direct uit. Ze dreigt nu met een proces, wat te doen? Het is zo dat deze buurvrouw de hele dag thuis is en onze achterburen zijn haar vader en haar broer. (Nu als we ook zouden willen zagen, ze hebben tuinfirma's die op drie dagen in de week van 9u tot 18.30 u bezig zijn met bladblazers en zitmaaiers en kleine tractoren. Ook doen ze geregeld vuurke stook in de hof en komt hun klimop in onze tuin. Daarbij heeft de buurvrouw zelf een teckel die blaft van zodra ik in mijne hof stap. Haar broer heeft een zoontje dat op zondag rondjes rijdt met een quad in de tuin enz. ) Hierbij de mail van de buurvrouw:
(Ps het hok van mokka staat naast ons huis op 1 m van haar tuin.)
Beste xxx,
Hier een latere antwoord op jou mail.
Dank voor je reactie, maar excuses, daar zijn we weinig mee.
We zijn nu alweer twee maanden verder en het probleem is nog steeds niet verholpen, Mokka blèt geregeld én langdurig.
Ik zie wel dat wanneer jullie thuis zijn moeite doen om s’morgens en s’avonds met de honden te gaan wandelen, maar het probleem stelt zich gedurende de dag wanneer jullie weg zijn.
Gelieve, zoals reeds zo dikwijls (al gedurende 2 jaar!!!) beleefd gevraagd dit definitief op te lossen, zoniet ben ik genoodzaakt een procedure op te starten om het hondenhok vlak voor jou living te zetten ,of de Mokka te laten ophalen door de dierenbescherming.
Het is niet omdat onze families elkaar reeds 3 generaties kennen dat alles gepermitteerd is, het gaat ook over hoffelijkheid en respect.
Stel u eens voor dat de situatie andersom zou zijn ?!?!
Ik reken erop dat het niet zover hoeft te komen zodat we in een fijne en gezonde verstandhouding kunnen blijven.
Zoals reeds herhaaldelijk aangehaald, het langdurig gejankt oogt zich op 3 momenten op de dag
(s’ochtends wanneer jullie haar terug in haar hok zetten, s’middags vanaf 11.30 en s’avonds vanaf een uur of 16h tot wanneer jullie terug thuis zijn)
Ik heb het hier even genoteerd, wat mijn zenuwen geen goed doet L
Maandag : 1 febr van 16h – to na 17.40h
Dinsdag : 2 febr – van 15h – 17h
Woensdag : 3 febr – vanaf 11.30h
Donderdag : 4 febr – rustig J
Vrijdag : 5 febr – van 15.30h – 16.30
Wanneer u uw hond zo graag ziet, zorg dan dat zij zich ook happy voelt.
Met beleefde groet!