Hallo allemaal,
Wij hebben een bod uitgebracht en deze is aanvaard door de verkoper. Nu moeten wij dus compromis tekenen echter dit gaat niet echt heel soepel.
Onze notaris heeft namelijk moeilijkheden de gevraagde papieren en compromis te verkrijgen van de verkopende partij, en deze te checken alvorens wij deze te tekenen. Waarom weet ik niet, ik ben wel bang dat er ergens een addertje onder het gras schuilt. Echter het immo kantoor zit ons zo te pushen dat wij het compromis moeten komen tekenen bij hun op kantoor en of wij dan wel even een check meenemen op hun naam voor het voorschot. Dat ga ik dus niet doen want ik wil dat voorschot bij de notaris wordt geblokkeerd.
Nu heb ik het idee dat het is vanwege een peil datum van iets. Ik weet dat bijv vanaf 1 november verplicht wordt om een energiecertificaat te leveren bij elke verkoop.
Vandaar mijn vraag wanneer de feitelijke verkoop voltrokken is. Hierbij nog een andere vraag is het mogelijk om een termijn af te dingen bij de verkopende partij om de gevraagde papieren te overleggen zodat ik het compromis kan tekenen? Ik heb namelijk geen zin om weken c.q. maanden te gaan zitten wachten eer meneer de verkoper eindelijk met zijn papieren komt aanzetten.
Alvast bedankt
Sam