Mijn vriendin combineert studies met een part time job als huishoudhulp, ikzelf werk binnen HR en vond onderstaande 'quotes' in de officiële nieuwsbrief best grappig, volledig onethisch en ik heb geen idee wat de wetgeving erover zegt:
Nieuwsbrief Januari 2016:
Nieuwsbrief Februari 2016:Met trots delen wij graag mee dat de volgende collega's -(namen van 4 collega's)- die langer dan 6 maanden in dienst zijn, het afgelopen jaar niet afwezig geweest zijn door ziekte! Proficiat .... Jullie krijgen een attentie
Nieuwsbrief Maart 2016:De laatste afgelopen 3 maanden is ons ziektecijfer sterk gestegen. Er zullen maatregelen getroffen worden. Zoals je kon zien op onze vorige nieuwsbrief waren er slechts 4 mensen die afgelopen jaar niet ziek waren.
Los van het feit dat dit not done zou zijn in het bedrijf waarvoor ik werk en als HR medewerker ik zoiets ronduit onethisch vind, ben ik benieuwd wat jullie vanuit een juridisch oogpunt hiervan denken.Wij begrijpen dat het niet altijd eenvoudig is om opvang te voorzien wanneer een kindje ziek is. Probeer er toch voor te zorgen dat het niet altijd jij bent die moet thuis blijven. Ook je partner heeft recht op X aantal dagen familiaal verlof. De diensten van de mutualiteiten zijn ook zeer goed om op zieke kindjes te passen.
Disclaimer: Alles wat binnen de quotes staat is letter voor letter overgenomen vanuit de officiële nieuwsbrieven. Ik ben niet verantwoordelijk voor schrijffouten, inbreuken op grammaticaregels. Enige fouten gemaakt buiten de quotes zijn fair game.