VEREFFENING VERDELING

lucgescheiden

Re: VEREFFENING VERDELING

#31 , 16 apr 2013 21:57

"Wat betreft de belastingen op onroerende goederen, hier de wegentaks voor een voertuig, liet deze ontvangstdienst me verstaan dat:
een wagen op mijn naam staat en ik aldus de wegentaks dien te voldoen.
Mijn inziens behoort deze wagen echter tot de onverdeeldheid en dienen
beide ex-en de helft te betalen.
Aldus betaalde ik slechts de helft.
De betalingsaanmaningen bleven echter binnenlopen voor de achterstallige helft.
En bij contactname met de ontvangstdienst bleven zij bij hun standpunt, dit zou volgens hen de wet zijn.
Aldus nogmaals een email verzonden aan deze dienst, met het voorstel dat:
DE BOEDELNOTARIS DEZE REKENING ZOU VOLDOEN VANUIT DE GELDEN DIE BIJ HEM GEPARKEERD STAAN.
Vandaag het bericht ontvangen van deze ontvangstdienst, dat de notaris toezegde dat deze rekening naar hem werd gestuurd, en dat hij ze zou voldoen
vanuit deze gemeenschapsgelden...! "

Vervolg:
Heden legt deze notaris een Staat van Vereffening en Verdeling met daarin vermeld dat de wagen door tegenpartij
aan mij werd geschonken tijdens zijn vier jaar durende procedures. Waarmede hij de rijtaksen terug in mijn kavel sleurt.
Deze advocaat dan nog maar eens aangeklaagd voor de Kamer der Notarissen.... en dan?

Na tientallen ambtenaren van Financiën te hebben aangeschreven met vraag tot onderzoek, en evenveel maal
te zijn doorgestuurd, drukken de tot onderzoek bevoegde ambtenaren hun neus.
Hun antwoord: je kan je klacht nog eens naar de Rechtbank dragen he....
Mijn vraag is dan hoeveel rechters in België de fiscale wetten beter kennen dan
de ambtenaar van Financiën die zijn gehele loopbaan met deze zaken zou moeten bezig zijn!?
Die de wetten blijkbaar toch wel artikel-gewijs van buiten kent, wanneer hij komt innen, maar
wanneer hij in de fout gaat, dient de burger maar naar de Rechtbank te worden gestuurd...

Echter wat betreft de rijtaksen is de belastingsdienst van de Vlaamse Gemeenschap bevoegd,
Ik ben aldus benieuwd of zij de wet gaan volgen, of zich evenzo door deze partijdige notaris zullen laten uitvlaggen.
Handige documenten voor Personenrecht

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mariovanlook

#32 , 04 jan 2016 19:50

hoe lang kan een VEREFFENING VERDELING lopen
mijn is al bezig van 2012 en ik ben noch maar 1x opgeroepen door de notaris

nu is mijn huis openbaar verkocht maar niet betaalt maar ondertussen heeft de koper mijn x vrouw en haar man het door verkocht
wat nu de notaris die de tweede verkoop heeft gedaan denkt dat het huis betaalt is en zegt dat hij niets met de openbare verkoop te maken heeft
wat nu kan de verdeling nu noch wel door gaan want er is geen geld van het huis binnen
en de verdeling van de goederen kan dat noch wel ? mijn x vrouw heeft alles verkocht ook de auto
weet iemand hoe lang de notaris kan wachten met de verdeling ? :cry:

willyboy

#33 , 04 jan 2016 22:02

Als je er samen niet uitkomt ...dan laat de notaris uw dossier onder het stof komen .Dat gebeurt bij erfenissen ook .De notaris zelf doet niets .

Reclame

mariovanlook

#34 , 19 jan 2016 08:30

pfff ik dacht wet is wet maar het is zo niet pffff

k.b.

#35 , 19 jan 2016 10:19

Als je er samen niet uitkomt ...dan laat de notaris uw dossier onder het stof komen .Dat gebeurt bij erfenissen ook .De notaris zelf doet niets .

Het probleem is gewoon dat notarissen voor deze dossiers zeer vaak beroep doen op "externen" om deze dossiers voor te bereiden ... deze externen rekenen dan aan de notaris een "uurloon" aan .
Dan zit de notaris terug samen met de partijen en bekijkt of er "toenadering" mogelijk is ...

En soms is er "vooruitgang" maar als de notaris vaststelt dat men elkaar nog steeds het licht in de ogen niet gunt dan stelt hij zich waarschijnlijk de vraag of het wel zijn taak is om alles zeven keer opnieuw te doen en telkenmale zijn expert te moeten betalen ...

De recentelijk gewijzigde wetgeving met de invoering van termijnen zal daar niet veel aan wijzigen ...

De meeste notarissen zijn vrij terughoudend om een "officiele opening der werkzaamheden" te doen ...

En laat mij eraan toevoegen dat dit een ervaring is die is opgedaan met meer dan 5 notarissen ...

k.b.

mariovanlook

#36 , 07 mar 2016 16:42

kan een notaris zijn klerk laten teken dan de verkoper van het goed ?
en zo het goed laten beteken om een tweede verkoop te laten doorgaan
zonder dat de eerste verkoop is betaald
en wat moet ik hier tegen doen ?

mariovanlook

#37 , 07 mar 2016 16:51

tot op heden is er niets verdeeld van de goederen mijn x vrouw heeft alles verkocht en de rekening en ook leeg gemaakt
de notaris cabes is ook niet te contacteren want die moet onpartijdig zijn .
is aangesteld van 2012 en er is niets gedaan als enkel de verkoop van de woonst openbaar
mijn x vrouw kocht het goed maar heeft het niet betaald
tot op heden heb ik mijn eigen spullen noch niet gezien en ook noch geen vergoeding ?

Terug naar “Echtscheiding”