Geen haan die er naar gaat kraaien als u op die manier af en toe wat van uw spullen kan verkopen. Ook niemand die kan bewijzen wat u al dan niet verkocht hebt. Zeker als het om de bedragen gaat die u vermeld, zou ik me geen zorgen maken...Ik verkoop mijn verzamelingen. Alle stuks zijn individueel of samen te koop. Ik heb verzamelingen van:
1. Postzegels
2. Religieuze Medailles
3. Sigarenbandjes
(vul zelf aan).
Indien meer info of foto's gewenst van een specifieke verzameling, of u wil ter plaatste komen kijken of er iets tussen zit dat u interesseert, aarzel niet me te contacteren.
Tja, wat is dan eigenlijk uw juridische vraag, want ik ben niet meer helemaal mee, vrees ik?Gebruiker21 als ik uw raad opvolg is mijn levenswerk op een week verkocht en wat moet ik dan de rest van mijn dagen doen?
Dat is dus héél erg sporadisch en je gaat er geen fortuin mee binnenhalen op jaarbasis.Mijn vraag is ik wil dat stukske voor stukske doen op mijn eigen ritme op een termijn van misschien wel tien jaar
Als je echt maar enkele van uw stukken verkoopt per maand, kan je moeilijk over een handelsactiviteit spreken. OK, in theorie is er het "regelmatig karakter", maar wat je binnenhaalt is zo miniem, dat je dit niet als handelsactiviteit kan bestempelen, denk ik.Maar blijkbaar is dat dan een handelsactiviteit en heel ingewikkeld om juridisch in orde te krijgen.
Aangeven in uw personenbelasting. Maar eerlijk gezegd zou ik gewoon verkopen op tweedehands of kapaza en u daar verder niets van aantrekken. OK, deze sites worden inderdaad door de fiscus gemonitored, maar zij gaan echt geen verkopers in het oog houden die 20 postzelgels aan gemiddend €3 per stuk aanbieden, en maar enkele exemplaren per maand verkopen...Vandaar mijn vraag naar hoe ik dat moet doen.
Definieer "regelmatig"... topic starter is van plan om maar met mondjesmaat dingen te koop aan te bieden. Als hij hiervoor een zelfstandige activiteit moet starten, zal hij héél erg snel het faillisement mogen aanvragen ook, vrees ik... Wat gaat hij er ook van maken? Een NV of BVBA? Voor een paar postzegels en sigarenbandjes?Verkoop u op regelmatige basis, dus niet de occasionele internetverkoop.