Indien u 2014/67/EU van 15 mei 2014 bedoelt (
http://eur-lex.europa.eu/legal-content/ ... 32014L0067 ) dan heeft men daarvoor inderdaad tijd tot 18 juni 2016. Het gaat hoofdzakelijk over technische samenwerking, doorgeven van informatie etc.
Ik denk dat LeenW er niet ver zal naast zitten met haar schatting van de timing; er zijn een aantal gewestelijke maatregelen nodig + overleg etc hoewel het niet echt ingewikkeld is, eerder een kwestie van het opzetten van procedures en contactpunten. Ik weet dat het op het programma staat maar bij mijn weten is er vanuit België nog geen feedback gegeven aan de Commissie. 50/50 dat het te laat zal zijn maar in praktijk duurt het dan nog wel een jaartje vooraleer er een 'letter of formal notice' komt waarin om uitleg wordt gevraagd. Reken van dat punt nog maar op 1.5 à 2 jaar voor er -eventueel- een rechtszaak van komt. Maar zo'n vaart zal het hier niet lopen.
Een tip indien u op hete kolen zit en het lijkt dat eea vertraging oploopt: zend een mailtje naar de Commissie. Geloof het of niet maar klachten worden daar zeer goed opgevolgd; als de administratie in België van u een mail krijgt dan gebeurt er niet veel, als er een brief vanuit het Berlaymontgebouw binnendwarrelt kijkt men al wat zorgelijker.
Er zal geen retroactief effect zijn maar indien ik louter de inhoud scan -is niet mijn terrein- dan lijkt het me dat hier niets echt nieuws wordt ingesteld, de samenwerking, bestraffing en gegevensuitwisseling lijkt enkel beter te worden geregeld.
Wat is concreet uw probleem?
Ik ben geen advocaat, u gebruikt de informatie die ik verstrek strikt op eigen risico. Win steeds gekwalificeerd advies in voor belangrijke beslissingen.
Gelieve vragen te stellen via het forum, NIET via persoonlijke berichten.