Groot prijsverschil

Marc13
Topic Starter

Groot prijsverschil

#1 , 02 mar 2016 15:13

Een bepaald, vrij verkrijgbaar geneesmiddel wordt in België verkocht tegen 26 €.
In Madeira kost dit ... 12 € !! Het product is 100 % identiek: Zelfde verpakking met dezelfde kleuren, zelfde hoeveelheid, alleen de tekst is Portugees i.p.v. Nl, Fr.
Kan ik ergens dit overdreven winstbedrag aanklagen ?
Bij voorbaat dank voor uw antwoord.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW

#2 , 02 mar 2016 15:31

Als het vrij verkrijgbaar is, speelt het principe van de vrije markt toch? Gewoon een apotheker zoeken die het goedkoper verkoopt..

denlowie
Juridisch actief: Nee

#3 , 02 mar 2016 15:44

De meeste geneesmiddelen zijn in België veel duurder dan de andere landen, neem maar eens paracedamol, in Nederland betaal je nog geen derde van de prijs.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

roharro

#4 , 02 mar 2016 15:49

Bij de PVDA.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Xenophon

#5 , 02 mar 2016 15:53

Bij de PVDA.
:mrgreen:

Ik beken, ik dacht hetzelfde. De prijszetting van die geneesmiddelen is vrij en wordt afgestemd op de markt volgens geografische, concurrentie, koopkracht....criteria. Het is inderdaad een grote georganiseerde rip-off maar perfect legaal. U kan steeds naar Madeira vliegen om het te kopen (of indien voor eigen gebruik naar India, waar het vermoedelijk 2 Euro zal kosten voor dezelfde hoeveelheid).
Ik ben geen advocaat, u gebruikt de informatie die ik verstrek strikt op eigen risico. Win steeds gekwalificeerd advies in voor belangrijke beslissingen.
Gelieve vragen te stellen via het forum, NIET via persoonlijke berichten.

Terug naar “Consumenten Koop”