Zijn zaken waar rekening mee moet gehouden worden in ons geval. Het is niet de bedoeling dat er opslag komt, en dat nadien we tot de conclusie komen dat we erop achteruit boeren....
U laat hier bijna uitschijnen dat het vertrek van het inwonende kind de schuld zou zijn van de promotie die uw vrouw maakt? Elke opslag, hoe klein ook, zorgt ervoor dat u er op vooruit gaat financieel. Als ik hoor dat uw vrouw al een firmawagen krijgt en GSM, denk ik dat dit alleen al een ferme stap vooruit is. Maar uiteraard mag u het onderste uit de kan proberen halen. The Sky is the Limit, nietwaar?
U kent het hele verhaal niet. Is ook te uitgebreid om hier uit de doeken te doen. Laat me zeggen dat ik inderdaad het onderste uit de kan wil halen. Ze iheeft al die jaren haar kl.... afgedraaid, en er nooit geen appreciatie voor gekregen. Kent u een werknemer die tijdens revalidatie na knie-operatie 3x per week naar het bedrijf wilde gebracht worden om weekplanningen op te stellen, lonen te betalen, telefoontjes doen etc..En raar maar waar: Dat zijn identiek dezelfde woorden die de zaakvoerder heeft gebruikt:" Als die crisismanager oprot, dan komt 160K euro vrij per jaar, en dan is the sky the limit". Firmawagen zijn ze haar al jaren aan het beloven, en GSM is er gekomen omdat ik van mijn neus heb gemaakt. Van de factuur die wij maandelijks aan telenet qua gsm moesten betalen, was er 70% work---related. En dan ineens is er de mogelijkheid om haar een Iphone 6 te kopen van 1000 euro...
En u heeft een kind? U kind betaald bijvoorbeeld 400 euro per maand "onderhoudsgeld", U krijgt 200 euro netto opslag, en u kind verlaat het ouderlijk nest. Volgens mijn berekening heb ik dan nog steeds 200 euro verlies...Door het feit dat ik vaste nacht doe, heb ik weinig tijd om het huishouden te runnen, dat doet mijn dochter, ze werkt parttime voorlopig. Als ze gaat alleen wonen, zijn wij genoodzaakt om een kuisvrouw in te schakelen. Is ook ongeveer 90 euro per maand. Zijn allemaal zaken die ik in het achterhoofd hou.