Het was wel erg dure lijm want het moest van hun van dat bepaald merk zijn anders namen ze geen verantwoordelijkheid op...
Dan nog gaat dit niet over tientallen euro's aan lijm gaan, hé. Voor een strook of 4 / 5 verbruik je niet héél erg veel lijm. Anyway, hier valt nog over the discussiëren. Je hebt bent inderdaad lijm kwijt door het slechte papier. In principe zouden ze dit moeten vergoeden. Het is aan jou om er een correct bedrag op te plakken (als je bijvoorbeeld een emmer van 10 liter hebt gekocht aan €50 (wat echt héél erg veel zou zijn, maar bon) en je hebt 5 stroken geplakt, dan heb je misschien anderhalve liter gebruikt, want dan op €7,5 zou komen. Afin, je moet zelf de berekening maken, hé...
Bewijs voor ingebrekestelling? Dat hebben ze aangezien wij op hun verzoek een vertegenwoordiger van de producent ontvangen hebben die het probleem heeft vastgesteld.
Het probleem met het papier is inderdaad bewezen, maar daar de winkel heeft u gezegd dat ze het papier zouden vervangen. Hiermee voldoen ze aan hun verplichtingen.
enkel de tussekomst in de zogenaamde gevolgschade.
Dat is het net: welke gevolgschade heb je die echt vast te stellen is? Als uw muren beschadigd zouden zijn door dit papier, heb je gevolgschade. Verloren tijd omdat je al enkele stroken geplakt hebt, is niet exact te meten en bijgevolg zo goed als onmogelijk te claimen. Als dit zou kunnen, dan kan ik ook "gevolgschade" claimen voor de tijd die ik verlies als ik met een defecte Bluray terug naar de winkel zou moeten (half uur verloren aan pakweg 15 € per uur). Zie je zelf niet in dat je zo'n claim niet kan hard maken?
Ik wil gewoon een netjes behangen muur en ik moet dat dus laten uitvoeren en opnieuw betalen
Hoe? Heb je die eerste behangbeurt LATEN doen? Heb je daar een factuur van? In dat geval zou je WEL kunnen bewijzen wat het u al gekost heeft. Maar ik dacht dat je zelf behangen had?
Of ze betalen mij alle bij hun aangekochte materialen en adviezen terug en ik huur iemand anders in en koop daar ook nieuwe materialen.
Advies kan je moeilijk terugbetalen, hé. Eens je advies gegeven hebt, heeft de klant gekregen waar hij of zij voor betaald heeft. Verder kan je een verkoper niet verplichten alles terug te nemen en terug te betalen: de verkoper heeft het recht om een defect product (zoals dit behangpapier) te vervangen door hetzelfde product dat het defect / gebrek niet vertoont. Daarmee voldoet de verkoper aan zijn garantieplicht en kan je als koper verder niets meer van hem eisen.
Dus kort samengevat: verkoper wil wel vodoen aan zijn garantieplicht, maar weigert om geld neer te leggen voor iets wat u niet kan bewijzen. Niet onlogisch, zou ik zo denken...