Auto ongeluk: Express volop de remmen

Marko
Topic Starter

Auto ongeluk: Express volop de remmen

#1 , 15 sep 2008 02:51

Vanmiddag onderweg naar een famillie barbeque gooit een idioot zijn auto vlak voor mijn neus. (van linker naar rechter rijbaan) Ik kon gelukkig nog op tijd remmen en toeter om aan te geven dat hij op moet passen waarnaar hij allemaal gebaren aan het maken is.

Nog geen halve minuut later slaan we rechtsaf de oprit van de snelweg op, de idioot gaat in de bocht express volop de remmen staan waardoor ik bovenop hem knal.

Helaas reed ik in de auto van mijn vriendin, een oude clio zonder abs en gleed lekker door terwijl hij in no-time stil stond. Ik had hem heel graag neergetimmerd maar besloot om dit toch maar niet te doen, gelukkig had iedereen een riem om en was er niemand gewond maar voor hetzelfde geld had er iemand door het raam gevlogen en zwaar gewond geraakt.

Dus mijn vraag is, hoe los ik dit het best op, heeft het nog zin om een advocaat in te schakelen?

Zo ja wat moet je denken aan kosten? Ik heb namelijk geen geld voor een advocaat.

Is deze man niet strafbaar? Het kan toch levensgevaarlijk zijn.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
sniper

#2 , 15 sep 2008 16:13

is er een tussenkomst geweest van de politie?
zo ja, heb je een aangifte gedaan van verkeersagressie?

ivm die advokaat, moet je eens kijken of je vriendin bij haar autoverzekering rechtsbijstand heeeft
beter een slechte dag op zee,
dan een goede dag op het werk

Marko
Topic Starter

#3 , 15 sep 2008 19:26

Ik heb de politie gebeld die met veel moeite wou komen, maar die waren totaal niet hulpzaam. Ik heb geen aangifte gedaan tegen verkeesagressie, ik had ook geen idee dat dit mogelijk was.

Ze heeft geen rechtsbijstand dus dat maakt het ook lastiger aangezien we geen geld hebben voor een advocaat.

Reclame

sniper

#4 , 16 sep 2008 12:35

dan zal jij als oorzaak van het ongeval aangeduid worden vrees ik
tenzij je kan aanwijzen dat er voor hem geen reden was om plots te remmen, maar dat zal moeilijk worden

als ik je vriendin de raad mag geven om alsnog een rechtsbijstand te nemen
het kost bijna niks extra op de autoverzekering, maar kan een hoop ellende besparen
beter een slechte dag op zee,
dan een goede dag op het werk

JohnD

#5 , 16 sep 2008 14:26

Het probleem in zo'n gevallen is altijd de bewijslast. En degenen die mee in de wagen zitten worden gewoonlijk niet aanvaard. Politie en getuigen zijn doorgaans niet te bespeuren. Zelfs als je een klacht voor verkeersagressie zou ingediend hebben zou dat nog bewezen moeten ook.

Je moet in het vervolg voor zulke idioten op je hoede zijn en er nooit te dicht achter rijden na een incident.

JohnD

#6 , 16 sep 2008 16:39

error
Laatst gewijzigd door JohnD op 17 sep 2008 03:18, 1 keer totaal gewijzigd.

Marko
Topic Starter

#7 , 17 sep 2008 02:10

Ik heb gelukkig meerdere getuigen, zat een auto achter me waar ik het nummer van heb.

Maar dat ga ik inderdaad ook niet meer doen, vlak achter zo'n idioot rijden, dat leer je wel snel af...

Terug naar “Verkeersongevallen”