Muren met borstel geschilderd

Defeleen
Topic Starter

Muren met borstel geschilderd

#1 , 22 feb 2016 13:30

Nog een vraag ivm de muren.
Ik ben schilder decorateur van beroep.
Toen we dit app introkken heb ik alle muren afgrschuurd, hoekprofieleb uit de hoeken getrokken die er zaten van de vorige huurder waar kabels in zaten voor luidsprekers.
Deze mochten er ook af van de verhuurder.
Alle gaten mooi dicht gesmeerd, plafond terug mooi strak gezet. Kortom alles was mooi wit geschilderd en alle scheuren waren weg.
Omdat er zoveel haarscjeurtkes in de muren zaten heb ik met een speciale borstelmuurverf de muren gedaan.
Hierdoor pak je de scheurtjes als het waren in en zie je ze niet meer.
Het enige effect wat je krijgt is dat je muur niet gerold is maar dus met een borstel gedaan is wat strepen geeft.
Heel subtiel en fijn.
Maar!
Nu ik eruit moet is mijn vraag moet ik de muren nu terug afschuren en rollen?
Ook al staat er niet specifiek in jet contract dat de muren gerold zijn en dat de kans bestaat dat deze muren zo waren moest de eigenaar hier over struikelen.
Je ziet dit ook pas als je zijdelings op de muur kijkt.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Gebruiker21
Juridisch actief: Nee

#2 , 22 feb 2016 14:04

Defeleen, kan je AUB al uw info over hetzelfde onderwerp niet in hetzelfde draadje houden, AUB? Nu staan uw berichten her en der verspreid en ziet niemand hier echt de samenhang...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Defeleen
Topic Starter

#3 , 22 feb 2016 14:13

Ik probeer mijn vragen appart te houden zodat het net wel duidelijk blijft...
Het 1 gaat over de verhuurder en dit gaat toch over iets anders?

Reclame

Gebruiker21
Juridisch actief: Nee

#4 , 22 feb 2016 14:44

Voor zover ik het kan zien gaat het over één enkel conflict met uw huisbaas. Wel verschillende topics, zijnde van ongevraagd binnenkomen, over bemoeienissen met schilderwerken, tot opzeg van de huur. Het één zou wel eens invloed op het andere kunnen hebben, dus de probleemstelling in één globale post combineren, lijkt me handiger. Moest uw éne vraag nu over uw huisbaas gaan, en een andere vraag over een situatie op uw werk, was het een ander verhaal geweest, natuurlijk.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Mully Sculder

#5 , 22 feb 2016 14:51

Ik ben geen expert, maar ik denk dat het afhankelijk is van wat er in de plaatsbeschrijving genoteerd staat. Een huurder mag doen in zijn woning wat ie wil, zolang ie de woning maar achterlaat zoals ie die ontvangen heeft. Als er geen specifieke plaatsbeschrijving is gemaakt over de toenmalige staat van de plaatsen die je hebt bewerkt, dan kan je alles laten zoals het nu is, want dan heeft je verhuurder niks op papier om te bewijzen. Hij zou net moeten blij zijn met huurders als jullie.

Maar nogmaals, doe zelf een studie over de huurwet, dan sta je sterker.

Terug naar “Huren”