Huisbaas komt zomaar binnen.

Defeleen
Topic Starter

Huisbaas komt zomaar binnen.

#1 , 22 feb 2016 12:04

Deze zaterdag is het gebeurd.
De bel gaat en ik kwam net uit bad dus was niet volledig aangekleed en was in de slaapkamer.
Vriend deed open en het was de huisbaas weer die lampen kwam halen van zogezegd de vorige huurders. Deze doos stond klaar in het kamertje naast de inkomhal.
Vriend wilt deze halen maar de huisbaas komt binnen in de inkomhal en gaat naar mijn vriend die de doos in zijn hande had.
Huisbaas ging het kamertje binnen en vroeg of we de vochtplek hadden bijgeplamuurd.
Geen idee waar hij het over had.
Dan ging hij richting livingdeur waar mijn vriend op zegt dat dit niet de bedoeling is zomaar binnen te komen.
Antwoord was: zo gaan we niet beginnen he...
En hij wilt de deur open doen waarop mijn vriend zegt dat dat echt niet gaat omdat ik niet volledig ben aangekleed waarop hij weer zegt, ENDAN!
Hij passeerde met een duw mijn vriend en kwam de living binnen, ik had snel een jogging aangetrokken en kwam uit de slaapkamer en zag hem staan.
Hij begon alles af te breken en liep ondertussen verder naar de keuken en deed de deur van de slaapkamer open.
Ik stond perflex en wist niet goed wat er allemaal gebeurde, wist ook toen niet of mijn vriend hem al dan niet had binnengelaten dus ik zweeg maar vond het alles behalve een aangenaam gevoel er een vreemde in mijn slaapkamer staat. Hij deed de roluik open zodat hij beter kon zien waat de lek was?! Maar er is geen lek zei ik geïrriteerd.
Ok ik heb alles gezien zei hij doodleuk en liep terug naar de living waar hij nogeens goed rondkeek.
Terug naar de hal heeft hij ook nogeens de deur van de badkamer open gedaan maar niet binnen gegaan.
Dan is hij doorgegaan.
Wij zijn hier niet goed van maar kan geen bewijs geven dat hij is binnen geweest.
Dit was trouwens niet de eerste keer.
In het begin is hij zo eens gewoon binnengestormd omdat we aan het kloppen waren.
Kan ik hier alsnog iets tegen doen ook al hebben wij geen bedrijven wijs?

Tweede punt is dat wij een 1 jaar contract hebben en deze 1 juni beëindigd.
Gisteren is de zoon van de 82j huisbaas komen melden dat het contract niet zal verlengd worden endat ze een as zullen sturen.
Nu je hebt 10 dagen tijd een as af te halen. Er zijn nog maar 5 werkdagen.
Wat als wij deze niet afhalen, word deze dan alsnog verlengd in een 3 6 9?

Groetjes kathleen

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Juridisch actief: Nee

#2 , 22 feb 2016 12:25

Het is geen oplossing het AS niet gaan af te halen. Het is geldig vanaf de dag van aanbieding, afgehaald of niet, gelezen of niet.
stuur verhuurder een AS dat je niet akkoord bent dat hij zomaar vrij in huis rondloopt.

Defeleen
Topic Starter

#3 , 22 feb 2016 12:39

En wat als ik een as stuur dat ik niet akkoord ben hij zomaar binnen is gekomen? Het is wel gebeurd. Je kan hier blijkbaar niets tegen beginnen ook al mag het niet wat hij doet, hij doet het toch en wij kunnen niets bewijzen :(

Reclame

mava105
Juridisch actief: Nee

#4 , 22 feb 2016 12:53

Verhuurder mag wettelijk maar 1 x per jaar binnen om zijn goed te bezoeken en dan nog na een tijdige schriftelijke verwittiging.

Defeleen
Topic Starter

#5 , 22 feb 2016 13:09

Dat weet ik maar als hij dat toch doet en alle kamers leuk binnenwandelt en er is niemand anders aanwezig buiten mezelf en mijn vriend die dit kan bewijzen...
Heeft hij zijn slag lekker thuis gehaald. Hij kon niet anders wss dan zo nog te komen kijken aangezien het contract 1 maart vernieuwd anders word.

mjers

#6 , 22 feb 2016 13:21

Waarom laat uw vriend heb dan gewoon doorwandelen? Wat als morgen een andere wildvreemde aanbelt en gewoon binnenwandeld omdat hij u wil zien douceh? Gaat u dan ook vriendelijk vragen om dat niet te doen? De situatie die u hier beschrijft is wat belachelijk, tuurlijk kan dit niet.
Ga naar de politie en dien klacht in, maakt niet uit of u dit kunt bewijzen of niet. U kan alvast de eerste stappen zetten.
Uw vriend mag hem in het vervolg gewoon hardhandig buiten zetten... Tenslotte wordt uw eerbaarheid bedreigd en dit is strafbaar.

Tip: volgende keer sluit je hem op in de badkamer en bel je onmiddellik de politie.

Defeleen
Topic Starter

#7 , 22 feb 2016 13:44

Neen tuurlijk laten we geen vreemde zomaar binnen. Dat is een belachelijke vergelijking iov te zeggen dat onze situatie belachelijk is.
Het gaat ier om de huisbaas die naast ons woont en dus een doos met lampen kwam halen. Als hij mee binnenwandelt en niet luisterd en toch onze woonst betreed...
Ik weet het, we hadde hem met geweld moeten buiten duwen. Ach ja, dan krijg je weer een ander probleem.
Opsluiting is idd het enige dat blijkbaar helpt in zo'n situatie. Ik zal het in mijn achterhoofd houden ;)

mjers

#8 , 22 feb 2016 16:32

En toch is het juridisch gezien exact dezelfde vergelijking...
Die huisbaas moet daar evenmin binnen zijn als gelijk welk ander persoon.
Het was uiteraard maar om het punt duidelijk te maken.

Terug naar “Privacy-bescherming”