Opgelicht

JURISTOCRAAT
Topic Starter

Opgelicht

#1 , 16 feb 2016 23:13

Hallo,

Ik heb 10 maanden gelezen een overeenkomst gesloten met een onderneming i.v.m. het ontvangen van leads. Alles gebeurde telefonisch. De medewerkster vertelde me dat ze 3.000 leads op jaarbasis ontvangen en grote promoties houden om zoveel mogelijk klanten te lokken en door te sturen naar de partners. 10 maanden later, heb ik 8 leads ontvangen. 8 leads i.p.v. de beloofde 3.000!

Ik heb meermaals mijn geld teruggevraagd [700,00 EUR], maar ze verwijzen me steeds naar hun verkoopsvoorwaarden waarin staat dat zij enkel de overeenkomst kunnen ontbinden en dan er geen enkele mogelijkheid bestaat waarbij ze het geld moeten terugbetalen.

De teleloongesprekken werden opgenomen. Dus als ik van plan ben een rechtszaak op te starten, zal ik deze gesprekken ook eisen als bewijs.

Mijn vraag is: zijn er nog mogelijkheden om het geld terug te krijgen? Dit is pure oplichting

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Xenophon
Juridisch actief: Ja

#2 , 17 feb 2016 06:11

U had uw huiswerk moeten maken. Dat ZIJ 3000 'leads' per jaar verzamelen betekent niet dat ze er zoveel aan u zullen doorspelen. Hoe is een 'lead' gedefinieerd? Hoe wordt de kwaliteit gegarandeerd? Aan hoeveel andere klanten wordt de info verkocht? Hoe specifiek is de info? Garandeert men u een minimum aantal? Hoe recent zijn de 'leads'? Hebt u al die vragen gesteld en/of worden ze beantwoord in de overeenkomst?

Lees zeer goed de overeenkomst. U bent ondernemer en geen consument veronderstel ik. Ga in eerste instantie na of u krijgt wat op papier staat, dat is vermoedelijk iets anders dan het verkooppraatje. Indien ze de overeenkomst niet nakomen of er onrechtmatige bedingen instaan kan u hen in gebreke stellen maar eerlijk gezegd, of het voor 700 EUR (te verminderen met de waarde van hetgeen u gekregen hebt) de moeite is betwijfel ik zeer. Zorg dat u er van afraakt tegen volgend jaar (tijdig aangetekend opzeggen) en laat het een les zijn.
Ik ben geen advocaat, u gebruikt de informatie die ik verstrek strikt op eigen risico. Win steeds gekwalificeerd advies in voor belangrijke beslissingen.
Gelieve vragen te stellen via het forum, NIET via persoonlijke berichten.

Jackrussell

#3 , 21 feb 2016 10:31

Ze hebben u geen 3.000 leads toegezegd. Ze hebben toegezegd dat ze die 3.000 leads ontvangen en proberen door te spelen naar mensen die daar € 700 voor over hebben, waaronder u.

U weet ook wel dat kwalitatieve leads moeilijk te garanderen zijn.

Reclame

Terug naar “Handelspraktijken”