Ik heb mijn matten gerold toen mijn vorig ziekenfonds een aantal jaren terug de aanvullende verzekering verplicht maakte, zeer tevreden over de service van HZIV. Maar uiteraard enkel het strikte wettelijke minimum, dus geen krukken, pampers etc die gratis of aan lage prijs komen. Perfect voor mij, qua aanvullende verzekering heb ik een polis bij DKV.
.
Hallo, ik heb destijds mijn matten niet gerold bij mijn (commercieel) ziekenfonds. Ik heb bij elke nieuwe rekening een overzicht gekregen van de voorgaande openstaande bijdragen, maar ook die nooit betaald. Inmiddels zijn we 3 jaar verder. Ik heb dan inderdaad ook nooit recht gehad op terugbetalingen.
Wat blijkt nu echter: mijn ziekenfonds heeft recent, na enkele finale dreigbrieven, een minnelijke invordering (voor 3 jaar bijdragen) laten opsturen via een deurwaarder (nog steeds niet aangetekend, want dat hoeft ook niet), waarin staat dat ze na 15 dagen overgaan tot dagvaarding via de rechtbank.
M.a.w. het zogenaamde blufpokerspel van te denken dat je niet moeten betalen voor die extra nutteloze toeters en bellen, lijkt me nu toch echt wel voorbij. Zijn er andere forumleden die in een gelijkaardige situatie zitten/hebben gezeten?
Tevens een juridische vraag: betekent het feit dat ik aangesloten ben (en bleef) bij het ziekenfonds, ook mijn akkoord met de extra ziekenfondsbijdragen (en de jaarlijkse verhogingen ervan)? Is het niet de taak van de "leverancier" om mij sneller als klant te weigeren als ik niet betaal? Maw kan ik de stilzwijgende toestemming inroepen als reden van het niet betalen?
Thanks!