Ik ben echtgescheiden en heb twee kinderen van 21j en 18j, die nog studeren en 100% bij mij wonen. In de EOT werd bepaald dat er maandelijks alimentatie van 150 euro/kind betaald wordt en dat er eveneens een deelname in de bijzondere kosten is.
Mijn ex betaald maandelijks de alimentatie (einde maand) maar weigert sinds kort de extra kosten te betalen zonder enige reden aan te geven (negeert gewoon mijn vraag tot betaling).
Van de kinderen heb ik vernomen dat hij enkel zou betalen als hij ze meer ziet (ikzelf werd hierover niet geïnformeerd). Voor alle duidelijkheid, er werd geen omgangsrecht vastgelegd omdat de kinderen meerderjarig zijn. Sinds hij ons gezin verlaten heeft, keek hij niet meer om naar hen, zelfs geen verjaardag of nieuwjaar, geen familiebezoekjes enz... hooguit een goeiemorgen- en slaapwel-sms. Na twee jaar zien de kinderen hiervan het nut ook niet meer in. Ik kan hen niet verplichten gezien ze meerderjarig zijn.
Wat kan ik doen zodat de bijzondere kosten bepaald in de EOT toch betaald worden? Verhoging alimentatie aanvragen bij de Vrederechter? Alvast bedankt voor uw advies.