#1 , 13 feb 2016 11:14
Vorig jaar kochten we een apartement (8 jaar oud) bij de eerste slagregen op 2 ramen aan de voorgevel (juni 2015) bleek dat deze lekten, het water stroomde uit het frame. We contacteerden de leverancier van de ramen, de firma x-constructies om dit te herstellen. Ze zijn langs geweest, waren max 10 minuten binnen om aan wat schroeven te draaien, en factureerden 60 euro + btw. Vorige week was het voor het eerst dat het weer zo fel regende op deze ramen en bij één van beide lekte het nog steeds. Ik heb een aantal foto's genomen, en aan de firma toegezonden. Vandaag reactie: ze willen wel langskomen, maar niet gratis: "als uw wasmachine en uw auto na 9 maanden (?) terug kapot is, dan is dat ook geen waarborg (einde citaat)". Toen ik vroeg of en hoe ik zelf de vijzen kon vastschroeven kreeg ik geen antwoord. Toen ik zei dat ik vond dat dit wel waarborg was, dat een raam geen wasmachine is, werd er door de firma ingehaakt. Wat zijn mijn rechten?