verwijderd

Maxdahlia
Topic Starter

verwijderd

#1 , 10 sep 2008 00:14

:evil: [/url]
Laatst gewijzigd door Maxdahlia op 27 sep 2008 17:27, 1 keer totaal gewijzigd.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
scorpia

#2 , 10 sep 2008 08:47

Winstgevend zaakje toch kunnen samenwerken met de deurwaarders?
Hetgeen ik nu voorheb:

23/06/2008 ons belastingen (409,11 eur) betaald aan het belastingskantoor
24/06/2008 dwangbevel om die 409,11 euro te betalen (dat is betaald, denk ik en leg die papieren langs de kant)
1/08/2008 uitvoerend beslag-verkoop op 18/09/2008 bedrag: 375 euro
4/09/2008 betaling van 200 euro aan desbetreffende deurwaarder, met de bedoeling van vandaag (na de uitbetaling van mijn mans loon) de rest te storten
9/09/2008 aanplakbiljet in de bus, kost: 269,74 euro met de vermelding in dikke letters, 3 keer onderstreept: OFWEL VOLLEDIGE BETALING OFWEL VERKOPING (ze zouden beter eerst leren schrijven zonder fouten).

Maxdahlia
Topic Starter

#3 , 10 sep 2008 16:03

verwijderd
Laatst gewijzigd door Maxdahlia op 27 sep 2008 17:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Belgie zo groot als een erwt maar zuigt de erwt uit tot er enkel nog een velletje overblijft.
O ZIELIG BELGIE

Reclame

Rebel-with-a-cause

#4 , 10 sep 2008 17:10

Beste Maxdahlia, één keer jouw bericht plaatsen is voldoende.

scorpia

#5 , 11 sep 2008 08:36

Ik ben wel zo vrij om nog eens mijn vraag te stellen.

Is dat normaal dat je de kosten van een dwangbevel, uitvoerendbeslag en aanplakking te betalen als het verschuldigd bedrag betaald werd voor het dwangbevel?

scorpioen
Juridisch actief: Nee

#6 , 11 sep 2008 11:04

Is dat normaal dat je de kosten van een dwangbevel, uitvoerendbeslag en aanplakking te betalen als het verschuldigd bedrag betaald werd voor het dwangbevel?
Neen.

Er is maar betaling als het bedrag op de rekening van de schuldeiser staat. Als je op 23/06 stort en het bedrag pas op 24/06 op de rekening staat is er pas op 24/06 betaald.

Daarbij komt dat de schuldeiser de tijd moet hebben om de gerechtsdeurwaarder op de hoogte te brengen van de betaling. Als de schuldeiser pas op 24/06 het geld op zijn rekening kan zien staan was het te laat om de gerechtsdeurwaarder nog te verwittigen van de betaling. De oorzaak van de kosten die op 24/06 gedaan zijn ligt bij de wanbetaling en moeten door de schuldenaar betaald worden.

Het gebeurt regelmatig dat de schuldeiser nalatig is bij het verwittigen van de gerechtsdeurwaarder en de gerechtsdeurwaarder dus gewoon verder doet omdat hij niet weet dat er betaald is. Dan zijn die kosten voor de schuldeiser.

scorpioen

scorpia

#7 , 11 sep 2008 11:31

Op het uitvoerend beslag staat:
Er is maar betaling als het bedrag op de rekening van de schuldeiser staat. Als je op 23/06 stort en het bedrag pas op 24/06 op de rekening staat is er pas op 24/06 betaald.
De overschrijving werd reeds op 20/06 van mijn rekening geboekt.

Tijd hebben om te verwittigen? In het jaar 2008? Email of telefoon soms?
Het gebeurt niet meer met postduiven hoor!

scorpia

#8 , 12 sep 2008 09:34

Ik heb eens van hun eigen tacktiek gebruik gemaakt : dreigen
Een mailtje gestuurd naar de ontvanger:
Mag ik er u op wijzen dat het dwangbevel betekend werd vier dagen nadat de betaling uitgevoerd werd. Iets wat onze advocaat hoogst eigenaardig vindt.
geen advocaat geraadpleegd :lol:

Mailtje terug
Mevrouw,

Bij nazicht van uw dossier blijkt dat U inderdaad de som van 409,11 EUR hebt betaald op 23.06.2008. De opdracht aan de gerechtsdeurwaarder heeft deze betaling gekruist, waardoor een dwangbevel werd betekend wat resulteerde in deurwaarderskosten.

Uw betaling van 409,11 EUR (wat eigenlijk 414,11 EUR had moeten zijn o.w.v. de aangetekende aanmaning uitgaande van mijn kantoor, kost: 5 EUR) werd pas de dag na de betekening van het dwangbevel op de lijst van de betalingen gesignaleerd, zodat de kosten gekoppeld werden aan het artikel. Omdat de betaling niet volledig was (5,00 EUR te weinig) en het artikel intussen openstond voor deze 5 euro en de kosten van het dwangbevel, werd overgegaan tot uitvoerend beslag en aanplakking.

Bij deze wil ik U laten weten dat het dossier werd teruggevraagd van de gerechtsdeurwaarder omdat de betekening van het dwangbevel, het uitvoerend beslag en de aanplakking m.i. onterecht waren. Deze kosten hoeft U dan ook niet te betalen.

Wat wel nog terechte kosten zijn, zijn de 5,00 EUR waarvan sprake hiervoor. Gelieve aldus over te gaan tot betaling van 5,00 EUR op de rekening van mijn kantoor (679-2002458-87 met in de mededeling: 779957954). Op die manier is uw dossier volledig vereffend op mijn kantoor.

De mails die U reeds mocht ontvangen aangaande dit item kunt U als onbestaande beschouwen.
Zeg nu zelf....

Nu moet ik wel nog die 470 euro die 'k deze week betaalde aan kosten, terugkrijgen van de deurwaarder. Die ga ik nu onmiddellijk mailen.

scorpia

#9 , 12 sep 2008 19:03

We zijn vertrokken. De deurwaarder moet het geld eerst naar de belastingen in Harelbeke overmaken en die zal het dan aan ons terugstorten. We zijn dus voor een tijdje goed.
Pikant detail: ik wou klacht neerleggen tegen die deurwaarder omdat hij toch tot inbeslagname overging, zelfs toen ik hem het betalingsbewijs toonde. Wat blijkt? Om klacht neer te leggen tegen Berge uit Oudenaarde, moet ik me wenden tot ....Berge in Oudenaarde.

Terug naar “Belastingen, BTW & Accijnzen”