Ik reed naar het werk en zat op de hoofdweg.
Uit een zijstraat van rechts komt een auto de baan opgeschoten.
Hierdoor moest ik uitwijken en kwam ik naast de auto op het andere baanvak terecht.
U had voorrang, maar er werd u geen voorrang verleend.
Daardoor komt u op de andere rijstrook.
Uw beslissing om wat u noemt "voorbij te rijden", was geen vrije beslissing, ze was het directe gevolg van de overtreding van de tegenpartij.
Wanneer ik naast de auto reed besliste die om links af te slaan.
Deze mag niet afslaan wanneer de bestuurder zelf ingehaald wordt ...
Papieren zijn opgemaakt. INFO : 'de straat waar de wagen uitkwam van rechts en de volgende straat links die zij in wou draaien is maar liefst 20-30 meter van elkaar af'.
Staat dat zo op het EAF ?
20-30m is peanuts
Zelfs aan "maar" 50 km/u een kwestie van 2 seconden ...
(Dit is op Streetview zone 70, met niet-toegelaten verhoogde inrichting op kruispunt, 20m = 1 seconde ...)
Er zijn zelfs kruispunten waar zijwegen op 20-30 meter afstand met één voorrangsbord geregeld worden ... en kijk, dat is hier zelfs het geval !
STOP op "aardeweg"
Die is blijkbaar niet opgevolgd.
Op de schets staat getekend dat zij uit de straat van rechts kwam en de baan opschoot en daarna links in wilde draaien.
Mooi zo ...
Auto: Voertuig B neemt afslag om naar 'straatnaam' te gaan. Voertuig A maakt manoeuvre om in te halen. Bij de inhaling botsen de voertuigen.
Motor (ikzelf): B komt uit zijstraat en rijd voor A in. A wijkt uit waarna B de 'straatnaam' indraait en A meeneemt.
Heb gisteren eens gebeld naar mijn verzekeringsmaatschappij en heb al te horen gekregen dat de tegenpartij mij in fout stelt.
Vooral niet mee akkoord gaan.
Gezien je er het slechtst aan toe bent, heb je eigenlijk niets te verliezen.
Hopelijk heb je rechtsbijstand ?
Als tegenpartij niet wil toegeven, naar de rechtbank.