#9 , 12 feb 2016 22:35
Je kan u zo door alles geïntimideerd voelen,
Ik heb het zelf ook al meegemaakt met roma-zigeuners, was een discussie over een huurgeschil!
Gans de familie en hoop vrienden kwam zich bemoeien (+/- 30 mensen). Elkaar beschermen, zit in die cultuur.
Je moet geen schrik hebben, het is gewoon een kwestie van respect afdwingen.
De exacte toedracht van de blokkendoos ken ik niet, ik heb wel een reportage gezien op canvas en ik vind dat de juf overdrijft. Er stond nog niet eens oproerpolitie voor de deur, geen schilden, geen wapenstokken, geen traangas, geen waterkanon, geen paarden en geen duitse herders. De politie had dus duidelijk geen schrik. Je had ze eens moeten zien staan toen de havenarbeiders op straat kwamen.
Er werd niet met stenen gesmeten, niemand probeerde binnen te dringen. Er waren enkel een paar moslims in een groter groep die hun ontevredenheid op een verkeerde manier uitten, verbaal weliswaar en zelfregulerend (de fellere moslim werd door andere moslims tegengehouden).
Niemand heeft die kleuterjuf rechtstreeks aangevallen (terwijl er moslims in de schoolgang stonden), niemand heeft de juf thuis gaan opzoeken,...
De verhalen die allochtonen nu opdissen, hebben altijd al bestaan.
Vroeger kwamen die uit de mond van autochtone marginalen die in een instelling of in weeshuis hebben gezeten en zogezegd door de nonnetjes werden mishandeld. Met die mensen wordt eens gelachen en het verhaal wordt afgedaan als fantasie, een naïeve enkeling spit dat soms eens uit om geen bewijs te vinden .
Het relaas van de allochtone marginaal kan perfect op dezelfde manier behandeld worden. Geen aandacht aan besteden, weglachen en negeren.