persoon onder bewindvoering

ketje
Topic Starter

persoon onder bewindvoering

#1 , 09 feb 2016 15:26

mijn buurman zit onder bewindvoering,een advocaat dus ,samen met hem zijn we overeengekomen om de perseelsgrens te laten vaststellen door een landmeter en dit is intussen ook gebeurt.
nu blijkt dat onze buur 60 cm van onze grond in gebruik heeft dus zou hij deze moeten vrijmaken (staan aanhangwagens en is deels verhard maar deze zijn van zijn zoon die bij hem inwoond (hij is mede eigenaar moeders deel) wie is hier verantwoordelijk voor de bewindvoerder of de zoon aan wie moet ik de brief schrijven ? de bewindvoerder is verantwoordelijk voor de goederen, heeft de zoon eigenlijk dan inspraak ?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
j.demoor

#2 , 11 feb 2016 11:49

“Art.495.Het bewind over beschermde personen ontstaat wanneer de vrederechter : - een rechterlijke beschermingsmaatregel beveelt overeenkomstig artikel 492/1 en een persoon die de beschermde persoon bijstand verleent bij het stellen van handelingen moet worden aangewezen; - een rechterlijke beschermingsmaatregel beveelt overeenkomstig artikel 492/1 en een persoon die de beschermde persoon vertegenwoordigt bij het stellen van handelingen moet worden aangewezen.”(Burgerlijk Wetboek).

‘mijn buurman zit onder bewindvoering,een advocaat dus’

Vergewis u er van of de advocaat bijstand verleent of vertegenwoordigt. Maan veiligheidshalve beiden aan de onrechtmatig bezette grond te ontruimen binnen een redelijke termijn. Ik ga ervan uit dat de zoon slechts blote (mede-)eigenaar is zodat hij tegenover u niet aansprakelijk zou zijn voor de onrechtmatige bezetting.
Ga naar Belgische wetgeving in JUSTEL-databanken van Belgisch Staatsblad. Klik voor WetBOEKEN achter ’Juridische aard’. Op afkondigingsdatum vindt u de overige akten. Inzake FEDERALE fiscale wetgeving zie http://www.fisconetplus.be/

Reclame

Terug naar “Andere”