GSM-nummer staat op het internet

jonass
Topic Starter

GSM-nummer staat op het internet

#1 , 02 feb 2012 11:19

Hallo,

Vandaag stelde ik vast dat mijn naam en GSM-nr terug te vinden zijn op de site van infobel.com.

Ik ben hier niet echt blij mee, en heb infobel gecontacteerd. Daar zeggen ze dat nummers die niet privé of geheim zijn, zo opgevraagd kunnen worden bij de GSM-operatoren.
Ik heb Proximus gecontacteerd, en zij zeggen dat ik via 1207 mijn nummer privé moet maken.

Op de site van infobel staat wel een link om je gegevens te laten verwijderen. Je moet dan ook een kopie van je paspoort faxen. (http://www.infobel.com/nl/belgium/vieprivee.aspx#NL" onclick="window.open(this.href);return false;)

Ik weet alleen niet als ik deze link aanklik en invul, of dit kosteloos is?
Wat kan ik in de toekomst hieraan doen om dit te vermijden? Ik geef nooit mijn GSM-nr door op het internet, maar ben eens te meer verbaasd dat operatoren dit zomaar doorgeven.

Groeten,

Jonas

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Juridisch actief: Nee

#2 , 02 feb 2012 14:38

Via PC kan je toch ook de volledige witte en gele gids raadplegen, met alle telefoonnummer svan ons land(uitgezonderd de privaatnummers dan)
Indien uw nummer nu op internet staat, staat hij ook in de witte telefoongids.

sneeuwklokje

#3 , 07 feb 2012 18:55

Was in hetzelfde geval. Ontdekte op een dag dat mijn GSM nummer zomaar op de site van de witte gids te lezen stond voor Jan en allemaan.
Had een mobistar-abonnement. Ben langs gegaan bij Mobistar en die man heeft dadelijk contact opgenomen met hun helpdesk. Het zou in orde komen voor
het internet, voor de papieren gids kon er uiteraard niets meer gebeuren. Bij levering dit jaar van nieuwe papieren gids controleer ik of mijn naam en nummer
er nu ondertussen uit verwijderd is. Groot mijn verbazing dat er niets veranderd is! Op internet van 't zelfde: mijn nummer nog steeds op de site witte gids.
Opnieuw naar Mobistar en opnieuw belt diezelfde verkoper naar de Helpdesk. Blijkt dat bij hen wel alles geblokkeerd is, dus zij kunnen mij niet helpen.
Blijkt dat Truvo (de uitgever van de telefoonboeken en verantwoordelijk voor de site) de schuldige zou zijn. Dus ben ik op site van "de witte gids" gaan zoeken:
Je kan op de site ergens aanklikken om jouw "mening te geven", wat ik dus effe gedaan heb en duidelijk te verstaan gegeven dat ik hiervoor nooit toestemming gegeven heb , ik dit een inbreuk vind van mijn privacy (waar ze in dit land toch zo hoog mee oplopen)en ik het zou apprecieren als mijn gegevens zo snel mogellijk zouden verwijderd worden.
Heb enkele dagen daarna een beleefd antwoord gekregen dat dit zou gebeuren, maar dat dit enkele tijd nodig had en zie 3 weken later was ik van het internet
verdwenen. Dus misschien daar effe gaan kijken, het wijst zichzelf uit.

Reclame

JohnD

#4 , 07 feb 2012 22:55

De laatste keer dat ik de eigenaar van een GSM nummer opvroeg werd mij dat geweigerd. Ik heb altijd geweten dat GSM nummers prive zijn.
Buiten de politiek correcte krijtlijnen durven denken is per definitie reactionair. Kortom, kritisch nadenken is rechts geworden. Dat is niet echt een compliment voor links" : Mia Doornaert in De Standaard

sneeuwklokje

#5 , 09 feb 2012 00:53

Ja dat dacht ik dus ook, niet dus!!! tenzij je aandringt.

SvenV

#6 , 09 feb 2012 13:21

10 jaar geleden stond er op het GSM contract de optie om te worden opgenomen in de Witte Gids,
diende je zelf aan te kruisen indien je dit wou.

Geen idee of dit momenteel nog steeds zo is.

jonass
Topic Starter

#7 , 10 feb 2012 13:32

Na een tweede telefonisch contact met infobel is het nummer nu verwijderd van de site. Ik heb nu ook een mail gedaan naar Proximus om nog eens duidelijk door te geven dat ik mijn adres en nummer privé wil houden, en zij hebben mij verzekerd dat het zo zal blijven.

Karrahahu1

#8 , 08 feb 2016 11:15

Groot mijn verbazing dat er niets veranderd is! Op internet van 't zelfde: mijn nummer nog steeds op de site witte gids.???
==== solitaire champ ====

denlowie
Juridisch actief: Nee

#9 , 08 feb 2016 11:50

ik heb hier al onze gsm nummers gecontroleerd op infobel en op 1207 er is daar niks van op te zien.

Wel zijn wij bij base
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

giserke

#10 , 08 feb 2016 11:55

Vroeger moest je zelfs betalen aan Belgacom om niet vermeld te worden in de telefoonboek.

Terug naar “Privacy-bescherming”