Ik woon in het verkeerde appartement

bermudez
Topic Starter

Ik woon in het verkeerde appartement

#1 , 03 feb 2016 23:49

Mijn vriendin kreeg opzeg huurcontract met als redenen dat iemand van de familie het pand wenst te betrekken

Bij nazicht huurcontract merk ik op dat ze al meerdere jaren feitelijk in het verkeerde appartement woont.

In het officieel en geregistreerd huurcontract staat dat ze op de 5de verdieping links woont in nummer 11, terwijl ze in feite op de 5de verdieping rechts woont, nummer 10. In het gebouw staan geen nummers per appartement. In de gemeente staat ze wel ingeschreven op het nummer 10 of bus 10.

Ik ga er van uit dat links of rechte wonen in een gebouw steeds bekeken wordt vanaf de straatzijde. en in dat geval woont ze effectief rechts en niet links. En er zijn maar 2 wooneenheden per verdieping.

M.a.w, ik moet hieruit concluderen dat ze al 5 jaar in het verkeerde appartement woont. Ten tijde dat ze in het appartement introk stonden beiden te huur.
Als de verhuurder dus haar opzeg heeft voor appartement 11 ( links ), mag ik dat dan beschouwen als zijnde ongeldig gezien ze in nr 10 ( rechts ) woont ?
Als de verhuurder zijn fout inziet, en uiteindelijk haar opzeg zou geven voor wooneenheid rechts ( nr. 10 ) , dan kan ze argument gebruiken dat ze huurder is van nummer 11 ( links ).

Nummer 11 ( links ) is ook verhuurt, maar vriendin heeft ouder contract dan de huidige huurders. Men zou kunnen zeggen dat nr. 11 twee maal werd verhuurd.

Wat is hier juridisch mogelijk ?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roharro

#2 , 04 feb 2016 00:05

Aangezien de opzegbrief op naam van uw vriendin is verstuurd werd zij opgezegd en niet de buren aangezien die waarschijnlijk een andere naam hebben.
Het is niet omdat het nummer foutief in het huurcontract staat dat ze recht zou hebben op eeuwige bewoning van het appartement!!!
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

sloeberken

#3 , 04 feb 2016 00:31

Als ze de opzegbrief aanvaard en getekend heeft, zal zij moeten reageren naar de verhuurder toe, en de nietigheid ervan inroepen.
Misschien heeft verhuurder een fout gemaakt, en moest de huurder in nr 11 opgezegd worden.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Reclame

bermudez
Topic Starter

#4 , 05 feb 2016 14:41

Wanneer de opzegbrief aanvaard en getekend werd, binnen welke tijdsperiode kan men de nietigheid van de opzegbrief inroepen ?

roharro

#5 , 05 feb 2016 14:44

Niet meer!
U zoekt spijkers op laag water.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Lanox
Juridisch actief: Nee

#6 , 05 feb 2016 15:12

Wanneer de opzegbrief aanvaard en getekend werd, binnen welke tijdsperiode kan men de nietigheid van de opzegbrief inroepen ?
De tijd die er is tussen het tekenen van de brief en het in bezit nemen van de brief door de verhuurder.

Terug naar “Huren”