Geluidsoverlast als verborgen gebrek?

Archytas
Topic Starter

Geluidsoverlast als verborgen gebrek?

#1 , 29 jan 2016 14:54

Hoi hoi,

Wij hebben recent de compromis van verkoop van onze woning getekend. De akte moet nog verleden worden. We wonen echter langs een (bij momenten) erg onrustige weg. De kopers zijn slechts 1x langsgeweest en dat was 's avonds, op dat moment is er uiteraard veel minder verkeer.

Kan er hier sprake zijn van een verborgen gebrek? We hebben immers wel niet gemeld aan de koper dat er bij momenten wel aardig wat geluid kan zijn. Zelf heb ik hier nooit veel last van gehad maar mijn vriendin bijvoorbeeld wel. Dat is erg persoonlijk. We willen uiteraard vermijden dat dit een reden van nietigheid van de verkoopsovereenkomst kan zijn. Anderzijds is het natuurlijk ook te gek voor woorden dat we potentiële kopers erop moeten duiden 'dat er veel lawaai kan zijn bij momenten'.

Groeten

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Milo72

#2 , 29 jan 2016 15:23

Slaap maar op je twee oren (hoewel dat in praktijk zeer moeilijk blijkt te zijn) : er is in de verste verte geen sprake van een verborgen gebrek, noch een reden van nietigheid van de overeenkomst.
Ik ben geen jurist - mijn posts zijn dus enkel gebaseerd op mijn eigen mening en gezond verstand

Schuppenzot

#3 , 05 feb 2016 11:56

Je had hen er niet op moeten duiden dat er lawaai is. Het is anders wanneer zij expliciet de vraag stellen en jullie in alle toonaarden ontkennen dat er lawaai is.

Ingeval een verborgen gebrek moeten jullie namelijk het gebrek moedwillig verborgen hebben.

Reclame

Terug naar “Gebrekkige Producten”