Meestal is 'die info' meer dan voldoende om te kunnen weten wat er precies scheelt en het probleem te verhelpen, daarvoor is de garagist immers een 'geschoolde mechanieker'? (en zeker in een merkgarage, door eerdere ervaring met dat merk zou de oorzaak snel kunnen achterhaald worden, zeker als het specifiek gelinkt zou zijn aan dat merk)Om te beginnen heeft de TS een tweedehandswagen gekocht. Verder gaat hij met die wagen naar een garage naar keuze met een probleem.
Zowel de TS als de garage kan niet weten wat er met die wagen echt gebeurt is. het is een tweedehandswagen.
Als garage kun je een aantal geijkte procedures volgen die door het merk voorgeschreven worden.
Ook zijn er een aantal gekende problemen die door eigen of collega garages en gebruikers worden vastgesteld.
Met die info moet je het als garage doen. De garage voerd werken uit waaraan hij vermoed dat daar het probleem kan liggen.
Wil je zeker zijn dan moet je als een garage de motor er uithalen en hem volledig her samenstelen vanaf 0 en alle versleten onderdelen vernieuwen.
Ik weet niet hoe je als klant dan zou reageren. Het zal waarschijnlijk ook niet goed zijn, maar in sommige gevallen de enige mogelijkheid.
Neen, ik ben van het 'soort' dat verwacht dat je kan vertrouwen op de expertise en beroepskennis van de garagist dat, bij vervanging van een onderdeel waarvoor je tenslotte betaalt, hij weet waar hij mee bezig is zonder je zorgen te hoeven maken om achteraf brokken te krijgen omdat hij zijn job maar half heeft gedaan. Dàt vertrouwen mag de klant, die tenslotte leek is in de automechaniek, toch verwachten als dienstverlening in ruil voor de factuur of niet?Uw reactie argumenteert niet waarom ik geen gelijk heb. Ik heb U gezegd hoe een garage te werk gaat, maar niet altijd kan de grove middelen gebruiken omwille van de kosten.
En wat denkt u dat de kostprijs zal zijn, indien de garage alle zoekuren gaat doorrekenen?
Maar jij bent zeker van de soort die verwacht dat anderen deels gratis werken?
Neen !bijkomende vraag : is het werk/uurloon van de garagist resultaatsgebonden ??
Zoals je zelf zegt: meestal. Meestal is snel een (juiste) diagnose te stellen, en is het defecte onderdeel snel te benoemen.Meestal is 'die info' meer dan voldoende om te kunnen weten wat er precies scheelt en het probleem te verhelpen, ...
Bent U garagist?Meestal is 'die info' meer dan voldoende om te kunnen weten wat er precies scheelt en het probleem te verhelpen, daarvoor is de garagist immers een 'geschoolde mechanieker'? (en zeker in een merkgarage, door eerdere ervaring met dat merk zou de oorzaak snel kunnen achterhaald worden, zeker als het specifiek gelinkt zou zijn aan dat merk)Om te beginnen heeft de TS een tweedehandswagen gekocht. Verder gaat hij met die wagen naar een garage naar keuze met een probleem.
Zowel de TS als de garage kan niet weten wat er met die wagen echt gebeurt is. het is een tweedehandswagen.
Als garage kun je een aantal geijkte procedures volgen die door het merk voorgeschreven worden.
Ook zijn er een aantal gekende problemen die door eigen of collega garages en gebruikers worden vastgesteld.
Met die info moet je het als garage doen. De garage voerd werken uit waaraan hij vermoed dat daar het probleem kan liggen.
Wil je zeker zijn dan moet je als een garage de motor er uithalen en hem volledig her samenstelen vanaf 0 en alle versleten onderdelen vernieuwen.
Ik weet niet hoe je als klant dan zou reageren. Het zal waarschijnlijk ook niet goed zijn, maar in sommige gevallen de enige mogelijkheid.
Komaan! De motor uithalen en volledig her-samenstellen en alle versleten onderdelen vernieuwen?! Absoluut en zeker niet de enige mogelijkheid, komt in de praktijk zelfs nooit voor, vermoed ik want dan kun je beter een andere wagen kopen, dat zou goedkoper zijn.
U bedoelt dus dat geen enkele garagist bekwaam is om aan andere wagens te werken, behalve deze die hijzelf verkocht/onderhoudt/kent? Geen opsteker voor de competentie van garagisten...
Neen, ik ben van het 'soort' dat verwacht dat je kan vertrouwen op de expertise en beroepskennis van de garagist dat, bij vervanging van een onderdeel waarvoor je tenslotte betaalt, hij weet waar hij mee bezig is zonder je zorgen te hoeven maken om achteraf brokken te krijgen omdat hij zijn job maar half heeft gedaan. Dàt vertrouwen mag de klant, die tenslotte leek is in de automechaniek, toch verwachten als dienstverlening in ruil voor de factuur of niet?Uw reactie argumenteert niet waarom ik geen gelijk heb. Ik heb U gezegd hoe een garage te werk gaat, maar niet altijd kan de grove middelen gebruiken omwille van de kosten.
En wat denkt u dat de kostprijs zal zijn, indien de garage alle zoekuren gaat doorrekenen?
Maar jij bent zeker van de soort die verwacht dat anderen deels gratis werken?
Omdat een auto niets meer is dan een verzameling op elkaar afgestemde technische componenten. Ik denk niet dat de auto zijn "levenswil" heeft verloren of, zoals werd voorgesteld, een logopedist nodig heeft om het stotteren af te leren (misschien is hij wel bang van het drukke verkeer en voelt hij zich niet meer veilig op de weg).Bent U garagist?
En hoe weet U dat mankementen aan een auto uitsluitend kunnen herleidt worden tot procedures, en optelsommen van dit en dat om tot een sluitende diagnose te komen?