Dochter wil bij vader gaan wonen

spoon
Topic Starter

Dochter wil bij vader gaan wonen

#1 , 26 jan 2016 16:28

Beste,

Dochter (10) wil vanaf september (begin volgend schooljaar) bij haar vader gaan wonen want ze wil daar naar de middelbare school gaan. Haar vader woont op zo'n 100 km van waar ik woon. Mijn dochter is bij mij gedomicilieerd, gaat bij mij naar school en haar vader heeft secundair verblijf (weekend om de 14 dagen en helft van schoolvakanties).

Nu kreeg ik onlangs een brief van zijn advocaat waarin staat dat hij samen wil zitten met beide partijen om "de details uit te werken". Ze gaan er blijkbaar al vanuit dat ik akkoord ga. Omdat het blijkbaar nogal dringend is, heeft hij me meteen ook voor de familierechtbank gedaagd.

Nu zou ik graag willen weten: heeft hij kans op slagen voor de rechtbank en wordt er naar mijn dochter geluisterd? Er is niets veranderd in haar, mijn of zijn persoonlijke situatie. Zelf wil ik niet dat er iets verandert, ik vind mijn dochter nog te jong om over zulke dingen te beslissen.

Wie weet wat gedaan?

Groetjes

Reclame

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding