Ik ben alleenstaande en heb omwille van een handicap een personenalarm waarmee ik ten allen tijde (dag en nacht ) dringende hulp kan aanvragen van mensen in de volgorde van hun vermelding op de overeenkomst.
Om deze reden kan ik echt niet zonder vaste telefoonlijn vermits mijn personenalarm integraal met mijn vaste telefoonlijn aan Telenet werd verbonden.
Nu kreeg ik van Telenet de volgende melding Beste mevrouw , De volgende jaren gaan we van ons Telenet-netwerk een nog straffer, gigastraf, netwerk maken. Van woe. 20/01 tot en met di. 26/01 voert Telenet hiervoor werken uit in jouw straat.
je Telenet tv-, internet- en vaste telefoon zullen niet beschikbaar zijn van 7.30u tot 18u . Je kan wel blijven bellen, sms'en en surfen via 3G/4G met je gsm.
Ik liet de klantendienst van Telenet weten dat dit voor mij een groot probleem is, ik heb dit peronenalarm niet voor niets en bovendien moet ik daarvoor ook betalen. Ik vroeg hen wat als er zich in die tijd een ongeval zou voordoen? Er werd me door de klantendienst laconiek geantwoord dat ik dan maar een GSM moet aankopen met 3g/en 4G waarmee ik wel zou kunnen blijven surfen en bellen. Maar ik wens zo'n gsm niet aan te schaffen en bovendien als ik er een zou mogen gebruiken en hij zou op de kast liggen dan kan ik hem toch niet nemen en gebruiken. Trouwens ik ken het nummer waar ik bij het alarm terechtkom niet dat gaat automatisch alsook hun antwoord.
Ik kon dus niet anders dan proberen om vanaf vandaag tot 26/1 van 7.30 tot 18u mijn familie helpster bij mij thuis te vragen.
bovendien worden de kosten voor de diensten van telenet vanaf 14/2/2016 ook nog verhoogd juist omwille van deze uit te voeren werken.
Mijn vraag is dan ook : mag ik bij ontvangst van de volgende factuur van zowel televisie als telefoon van Telenet een bedrag aftrekken dat overeenkomt met de dagen dat ik geen normale dienstverlening volgens het aangegane contract heb ontvangen. En mag dat door een gewone verwittigingsmail hiervan te versturen naar de klantendienst van Telenet. Of moeten er nog andere zaken gebeuren, zo ja wat dan?
dank bij voorbaat voor een reactie.