Afrekening

Fatibo
Topic Starter

Afrekening

#1 , 28 aug 2008 13:53

Beste ,

Ik had een vraagje... Ik huur al 7 jaar bij dezelfde huisbaar. Elke jaar krijgen wij een afrekening van de algemene kosten. Tot dit jaar krijg ik opeens een afrekening van 2 jaar ( 2006 en 2007).

Nu is mijn vraag kan de huisbaar zomaar 1 jaar te laat een afrekening in de bus doen?? Zijn wij verplicht deze te betalen , ook al is deze reeds verstreken . Voor het jaar 2007 zal ik geen probleem zijn...

Kan iemand mij daarmee helpen?

Mercikes!

GR

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
scorpioen
Juridisch actief: Nee

#2 , 28 aug 2008 14:28

Ja, dat kan.

De vordering is nog niet verjaard.

scorpioen

j.demoor

#3 , 30 aug 2008 10:52

“Art2277.Termijnen van...Huren van huizen...Verjaren door verloop van vijf jaren.”(B.W.=Burgerlijk Wetboek).

De algemene kosten zijn geen huren.

‘Art.2277 B.W. betreft AL de periodieke prestaties die van dezelfde aard zijn als deze in het artikel opgesomd.“(Cass. 27 mei 1892,Pas. 1892,I,274).

De periodieke voorschotten kunnen van dezelfde aard geacht worden als deze in het artikel opgesomd,doch het verjaren van die voorschotten houdt geen verjaring in van de algemene kosten die zelf niet-periodiek zijn.

Die niet-periodieke algemene kosten vallen dan onder “Art.2262bis,§1.Alle persoonlijke rechtsvorderingen verjaren door verloop van tien jaren...”(B.W.).
Ga naar Belgische wetgeving in JUSTEL-databanken van Belgisch Staatsblad. Klik voor WetBOEKEN achter ’Juridische aard’. Op afkondigingsdatum vindt u de overige akten. Inzake FEDERALE fiscale wetgeving zie http://www.fisconetplus.be/

Reclame

Fatibo
Topic Starter

#4 , 13 sep 2008 11:12

Mercikes!
:D

JohnD

#5 , 13 sep 2008 16:07

Beste ,
Ik had een vraagje... Ik huur al 7 jaar bij dezelfde huisbaar. Elke jaar krijgen wij een afrekening van de algemene kosten. Tot dit jaar krijg ik opeens een afrekening van 2 jaar ( 2006 en 2007).
Nu is mijn vraag kan de huisbaar zomaar 1 jaar te laat een afrekening in de bus doen?? Zijn wij verplicht deze te betalen , ook al is deze reeds verstreken . Voor het jaar 2007 zal ik geen probleem zijn...
Even advokaat van de duivel spelen....

Uit je vraag kan ik afleiden en tussen de regels lezen dat je die kosten liever niet wil betalen, of alleszins er moeillijk over wil doen.

Je kan in dat geval inzage vragen in de originele fakturen die van deze onkosten moeten doen blijken. Zolang hij weigert om alle fakturen te laten inzien van die 2 jaar (Art 1728ter BW), hoef je geen halve Eurocent te betalen !! Of toch alleszins die bedragen niet die hij niet kan bewijzen door originele/officiele fakturen ! Je kan ook (nog) fakturen opvragen van alle vorige jaren. Zelfs als je die reeds betaald hebt !

Terug naar “Huren”